זכויות תושבי ירושלים המזרחית

שיבושים וליקויים בחלוקת הדואר בירושלים המזרחית

cc-by-NC-SA: Yoav Lermancc-by-NC-SA: Yoav Lerman

בירושלים המזרחית קיימים ליקויים חמורים בשירותי הדואר. כמעט חמש שנים מאז שהגישה האגודה לזכויות האזרח עתירה לבג"ץ, עדיין לא נעשו שיפורים משמעותיים, ובמספר שכונות המצב אף מתדרדר. בשל הבעיות הקשות בחלוקת דואר לבתים בירושלים המזרחית, רבים מהתושבים תלויים באופן בלעדי בתאי דואר שבסניפים ומרכזי החלוקה השכונתיים לקבלת כל דברי הדואר שלהם, אך גם בחלוקת הדואר לתאים קיימים שיבושים קשים.

סניף הורדוס הוא סניף הדואר המרכזי והגדול בירושלים המזרחית, שמשרת חלק ניכר מהתושבים, ויש בו כ-8,500 תאי דואר. בסוף ינואר 2015 הופסקה כליל חלוקת הדואר לתאים בסניף. בפנייה למנכ"ל חברת הדואר ולמנכ"ל משרד התקשורת הדגישה עו"ד אן סוצ'יו מהאגודה לזכויות האזרח כי הפסקת חלוקת הדואר פוגעת קשות בזכויותיהם של התושבים וגורמת להם לנזקים רבים. כך, לדוגמה, תושבים אינם מקבלים בזמן הודעות על קנסות, ואינם מקבלים מסמכים חיוניים ממשרד הפנים, מהביטוח הלאומי ומעיריית ירושלים. האגודה דרשה מחברת הדואר וממשרד התקשורת לפעול בדחיפות להשבת שירותי דואר מלאים לסניף.

כמה ימים לאחר מכן, בעקבות פניית האגודה וכתבה שפורסמה בנושא בעיתון הארץ, שב סניף הורדוס לפעול כסדרו. בתשובה מטעם משרד התקשורת נמסר כי התבצע בסניף פיקוח פתע חד פעמי, וכי חברת הדואר תגברה את הצוות בסניף.אולם מביקורי "פתע" שבועיים שעורכים בסניף נציגי האגודה עולה תמונה שונה לחלוטין: זמני המתנה בלתי סבירים (למעלה משעתיים), איוש חלקי של דלפקי השירות (לכל היותר 6 דלפקים פעילים בלבד) ותלונות על עיכובים ממושכים בקבלת דואר (כשבועיים בהגעת מכתב בישראל).

בשכונת בית צפפא התדרדרו שירותי הדואר באופן משמעותי בתקופה האחרונה. קיימים עיכובים בלתי סבירים בהגעת דברי דואר לתאי הדואר של התושבים, הגורמים להם לנזקים קשים. חלק מהתושבים דיווחו על עיכובים של מעל לחודש בהגעת דברי דואר ובכלל זה מסמכים חיוניים מהרשויות והודעות על קנסות. כמו כן, מרכז החלוקה הנוסף שהוקם בבית צפפא כבר לפני שנה וחצי עדיין לא פועל, וחלוקת המפתחות שהחלה לפני זמן רב נפסקה ולא חודשה. חלק מהתושבים שכבר קיבלו מפתחות עבור המרכז החדש עדכנו את כתובתם וציפו להתחיל לקבל את הדואר במרכז החדש, אולם הדבר לא קרה והם נותרו ללא כתובת.

מרכז החלוקה בבית חנינא עדיין לא פועל כסדרו, למרות שחלפה שנה ממועד הצבתו. הסכם ההפעלה של המרכז טרם נחתם עם חברת הדואר וזאת בין היתר, לאור חוסר נכונות חברת הדואר לשאת בהוצאות ההפעלה של מרכז החלוקה (מים, חשמל, אבטחה וביטוחים). בפועל, יש עיכובים משמעותיים בחלוקת הדואר, ותושבים שכבר לקחו מפתחות (כ-6000 תושבים) מתלוננים באופן תדיר על שירותי דואר לקויים.

פניית האגודה למנכ"ל חברת הדואר ולמנכ"ל משרד התקשורת, 8.2.2015

תשובת משרד התקשורת, 28.4.2015

פניית האגודה לעיריית ירושלים, לחברת הדואר ולמשרד התקשורת, 7.5.2015

 

קישורים:

עמירה הס וניר חסון, ללא כל התרעה, אלפי תושבים במזרח ירושלים לא מקבלים דואר כבר שבועיים, הארץ, 10.2.2015 (כולל תגובת חברת הדואר)

 

 

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות תושבי ירושלים המזרחית,שירותי דואר

סגור לתגובות.