משרד הבריאות סרב להציג את תנאי המכרז לחלוקת מכשירי MRI

בניגוד להבטחתו בכנסת הקודמת, משרד הבריאות סרב להציג לעיון מוקדם בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות את תנאי המכרז להפקת רשיונות ל-MRI חדשים. ארגוני זכויות אדם: "מקווים שמשרד הבריאות יעמוד גם בהתחייבות בעל פה"

בדיון שנערך היום (18.5.09) בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, חזר בו משרד הבריאות מהבטחתו בכנסת הקודמת להגיש מראש לעיון את הקריטריונים שיכללו במכרז לחלוקת חמישה מכשירי MRI חדשים. נציגי משרד הבריאות הבטיחו בעל פה בלבד כי יכללו קריטריונים להעדפה לפריפריה במכרז, אך סירבו להציג את המכרז עצמו בכתב.

"מדובר בחוסר שקיפות, ואנו מקווים כי חוסר נכונותו של משרד הבריאות להביא את הקריטריונים לדיון בוועדה אינו משקף נסיגה מההתחייבות שלו בכנסת הקודמת", אומרת שלומית אבני, מנהלת מחלקת תושבים ב"רופאים לזכויות אדם", הפועלת ביחד עם קבוצת ב"ש (שוויון בבריאות) והאגודה לזכויות האזרח לסגירת הפערים בבריאות בין מרכז לפריפריה, "אנו מקווים כי משרד הבריאות יעמוד בהתחייבות זו למרות שניתנה רק בעל פה".

בישראל יש פער גדול בין כמות מכשירי ה-MRI הנמצאים בבתי חולים בצפון ובדרום לעומת בתי החולים במחוז ת"א. בדרום, לדוגמא, יש רק מכשיר MRI קבוע אחד בבית החולים סורוקה, שמשרת את כל אוכלוסיית הדרום, ומכשיר נייד נוסף שמגיע חמישה ימים בחודש לאשקלון. במחוזות צפון וחיפה יש מכשיר קבוע אחד בבית החולים רמב"ם ומכשיר נייד נוסף שמגיע לבתי חולים אחרים באזור. במחוז תל-אביב (לא כולל מחוז מרכז) יש ארבעה מכשירי MRI.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לבריאות,זכויות חברתיות,שוויון בשירותי בריאות

סגור לתגובות.