בעקבות לחץ ארגונים: מכשירי MRI יותקנו בבתי חולים בדרום ובצפון

בעקבות לחץ ארגוני זכויות אדם, ביניהם האגודה, משרד הבריאות יפרסם בקרוב מכרז למתן רישיונות לחמישה מכשירי MRI מתוך התחשבות גם בקריטריונים של זמינות ונגישות השרות לאוכלוסייה. "משרד הבריאות החליט לפעול לצמצום הפערים" אומרים ברופאים לזכויות אדם

היום (13.1.09) התקיים דיון בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת בנושא הקצאת חמישה מכשירי MRI חדשים בישראל. בדיון הגיש משרד הבריאות את המכרז שהוא מתכוון לפרסם להנפקת רישיונות למכשירים החדשים, שלפיו "תינתן עדיפות למציע שהוא בית חולים מ'מחוז צפון' או 'מחוז דרום'… ובלבד שאין מדובר במכשיר שני".

כמו כן קובע המכרז, כי בין שאר אמות המידה לפיהן יבחנו הצעות שיוגשו יכללו "שיפור הזמינות והנגישות של האוכלוסייה למתן השירות – באמצעות מיקום המכשיר אצל המציע תוך בחינת קריטריונים של מרחק גיאוגרפי ממוסד אחר בו קיים מכשיר, מספר מכשירים באותו מחוז, מספר מכשירים באותו מוסד רפואי ובהתאמה לצרכים…".

בדיון שנערך בוועדת העבודה והרווחה בחודש יוני 2008 הודיע מנכ"ל משרד הבריאות כי בכוונת משרדו להקצות חמישה מכשירי MRI חדשים. האירגונים קבוצת ב"ש – שיוויון בבריאות, רופאים לזכויות אדם והאגודה לזכויות האזרח דרשו אז שהמכשירים החדשים יינתנו לבתי חולים בפריפריה. בדיון נוסף שנערך בחודש נובמבר האחרון ביקש משרד הבריאות לאשר שינוי בתקנות בריאות העם על מנת לאפשר הוספתם של חמישה מכשירי MRI חדשים, אלא שהוועדה דרשה כי משרד הבריאות יגיש לה לעיון מוקדם את המכרז למתן רישיונות למכשירים על מנת לוודא כי זה יתן עדיפות לפריפריה.

"אנחנו מברכים את משרד הבריאות על ההכרה והנכונות לפעול לצמצום פערים בנגישות לשירותים רפואיים עבור תושבי הדרום והצפון" אמרה שלומית אבני-וקנין, מנהלת מחלקת תושבים בעמותת רופאים לזכויות אדם. "עם זאת, אנחנו מקווים שהקריטריון של יכולת מוכחת להעמדת מקורות מימון לצורך רכישת המכשיר לא יהווה מכשול בפני בתי חולים בפריפריה".

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לבריאות,זכויות חברתיות,שוויון בשירותי בריאות

סגור לתגובות.