פניות האגודה בעניין ואנונו למשנה לפרקליטת המדינה

20 באפריל 2004

לכבוד
מר שי ניצן
משנה לפרקליטת המדינה

א` נ`,


הנדון: מרדכי ואנונו – חומר נוסף

ראשית, אנו מבקשים למחות בתוקף על כך שזמן קצר לאחר שמסרנו לך לבקשתך את כתובתו המיועדת של מרדכי ואנונו, הדליפו גורמים ממשרד הבטחון את המידע לכלי התקשורת. עניין זה מצטרף להדלפת קלטת האודיו, של השיחה שערכו נציג השב"כ ונציג המלמ"ב עם מרדכי ואנונו, ושהוקלטה ללא ידיעתו. מדובר בשימוש ציני ופסול במידע, שהגיע לרשות הציבורית במסגרת מילוי תפקידיה על פי דין. נבקשך לדאוג לנקיטת כל הצעדים הנדרשים למניעת התרחשותם של מקרים מעין אלו בעתיד.

שנית, בקשותינו במכתבינו מיום 18/4/04 לשר הפנים ולאלוף פיקוד העורף לקבל את מכלול החומר הנוגע לצווים לא נענו בחיוב. במכתביהם של שר הפנים ושל אלוף פיקוד העורף מיום 19/4/04 נטען, כי קיימת מניעה להעביר לידי עו"ד עודד פלר מהאגודה את החומר הסודי, שהוצג בפני מרדכי ואנונו, בהעדר אישור בדבר ההתאמה הבטחונית הנדרשת. כן נטען, כי עלינו לפנות לשב"ס בעניין קלטת הוידיאו, המתעדת ראיון איתו, וכי חומר זה לא עמד ביסוד הוצאת הצו. עוד נטען, כי חוות הדעת הפסיכיאטרית, שהוזכרה ע"י ראש המלמ"ב, לא הוצגה בפני מוציאי הצווים וממילא לא עמדה ביסוד הוצאת הצו.

לגבי החומר הסודי – אנו כופרים בסמכות להתנות את מסירתו בהתאמה בטחונית כלשהי, אך כדי למנוע עיכוב נוסף, וכפי שזכור לך בוודאי, אני בעל אישור בלתי מסוייג להופיע בפני בתי דין צבאיים.

לגבי חוות הדעת – ראש המלמ"ב הדגיש בדיון בוועדת החוקה, כי חוות הדעת מבססת את הסכנה, הנשקפת, כביכול, ממרדכי ואנונו לבטחון המדינה. לפיכך ברור, שחוות הדעת עמדה בבסיס גיבוש הערכת גורמי הבטחון, שהוצגה בפני מוציאי הצווים.

לעניין קלטת האודיו – למיטב ידיעתנו גם חומר זה הועבר לידי המלמ"ב, ולפיכך אף הוא חלק מן החומר, ששימש בסיס להחלטות.

ברי, כי בפני מוציאי הצווים הוצגה תמצית של החומר וסיכומי ההערכות. יחד עם זאת אין בכך כדי לצמצם את הזכות לקבלת מלוא החומר, שעמד בבסיס גיבוש ההחלטות. גם אין זה מן המידה להציע לנו להתרוצץ בין רשויות שונות כדי ללקט את כל החומר הרלבנטי.

לפיכך אנו שבים ומבקשים להעביר אלינו בדחיפות את כל החומר הרלבנטי, לרבות:

1. החומר הסודי, שהוצג בפני מרדכי ואנונו;
2. חוות הדעת הפסיכיאטרית;
3. קלטת הוידיאו, שנערכה ע"י שב"ס, ותמלילה;
4. קלטת האודיו, שנערכה ע"י נציגי השב"כ ומלמ"ב, ותמלילה;
5. העתקי המכתבים המקוריים ופסה"ד המלאים, שציטוטים מתוכם הובאו במצגת המלמ"ב.

אודה לך אם תדאג להעברת מלוא החומר הרלבנטי בדחיפות, שכן הוא נחוץ לנו להמשך הטיפול המשפטי.

בכבוד רב,

דן יקיר, עו"ד
היועץ המשפטי

22 באפריל 2004

לכבוד
מר שי ניצן
משנה לפרקליטת המדינה
א` נ`,


הנדון: מרדכי ואנונו – חומר נוסף ומפגש עם זרים

מכתבנו מיום 20.4.04

לצערי מכתבנו שבסימוכין טרם נענה. מרדכי ואנונו מסר לי היום, כי חומר נוסף נלקח מתאו בתקופה האחרונה והועבר ע"י השב"ס לשב"כ. אף חומר זה נחוץ לנו בדחיפות: 70 מחברות, הכוללות העתקים של 2,543 מכתבים שכתב, וכן מחברת, בה כתב בשנת 1991 פרטים לגבי מקומות עבודתו ותהליכי ייצור. כן נלקח ממנו חומר משפטי, הנוגע לעניינו.

בנוסף לכך מרדכי ואנונו מבקש אישור להיפגש עם האזרחים הזרים הבאים: …
וכן בני משפחתו של מאיר ואנונו: …

אודה על תשובתך הדחופה בשני הנושאים.

בכבוד רב,

דן יקיר, עו"ד
היועץ המשפטי

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,חופש התנועה

סגור לתגובות.