המדינה ביטלה כוונתה להתנות את גובה קצבאות הילדים בשירות ביטחוני

בעקבות עתירת האגודה יחד עם ארגון "בזכות", מטה המאבק של הנכים והמועצה הלאומית לשלום הילד, ועתירות נוספות שהוגשו בנושא, הודיעה המדינה כי הקיצוץ בקצבאות הילדים יוחל באופן אחיד על כלל המשפחות, ללא הפליית ילדים על סמך שירות צבאי של הוריהם

בהודעה שהגישה פרקליטות המדינה לבג"ץ ב-2.6.03 בעתירותיהן של האגודה לזכויות האזרח ושל ארגונים נוספים נאמר, כי המדינה ביטלה את כוונתה המקורית להתנות את גובה קצבאות הילדים בשירות בטחוני של הוריהם. בהודעה הוברר, כי התניה זו בוטלה בחוק התוכנית הכלכלית, שהתקבל בכנסת בשבוע שעבר, וכי הקיצוץ בקצבאות הילדים יוחל באופן שווה על כלל המשפחות בישראל, ללא תלות בשירות הבטחוני של הורי הילדים, אחיהם או אחיותיהם.

עתירתם של האגודה לזכויות האזרח, ארגון "בזכות", מטה המאבק של הנכים והמועצה לשלום הילד הוגשה בידי עורכות הדין שרון אברהם-ויס מהאגודה לזכויות האזרח וטלי גל מהמועצה לשלום הילד. בעתירה התבקש בג"ץ לבטל את הסעיף בחוק תוכנית החירום הכלכלית (שנחקק ביום 5.6.02), אשר התנה את גובה קצבאות הילדים בשירות בטחוני של הוריהם. בעתירה נטען, כי התניה כזו מפלה לרעה ילדים אשר הוריהם או אחיהם/אחיותיהם לא שירתו בצבא, במשמר הגבול, במשטרה או במשרד הבטחון. דיון בעתירה זו ובעתירות נוספות באותו נושא התקיים בחודש מארס האחרון בפני הרכב נדיר של 13 שופטי בית המשפט העליון.

העתירה הוגשה בשם ילדיהן של ארבע משפחות, אשר ההורים בהן לא שירתו שירות בטחוני, וזאת בהיותם בעלי מוגבלויות, עולים חדשים או ערבים. בעתירה נאמר, כי אם לא יבוטל החוק בדבר קיצוץ הקצבאות, כל הילדים הללו יהיו זכאים לקצבאות בשיעורים קטנים בהרבה מאלו שיינתנו למשפחות אחרות – "קנס" לילדים על כך שהוריהם לא שירתו בצבא. כן הודגש בעתירה כי קיצוץ מפלה כזה יפגע דווקא במשפחות בהן רמת החיים נמוכה, ואף יביא לכניסתם למעגל העוני של חלק מהילדים במשפחות האלה. ארגוני זכויות האדם טענו בעתירה, כי החוק החדש מהווה פגיעה בזכות יסוד: כבוד האדם וחירותו, וכן בעיקרון השוויון המעוגן בפסקי דין רבים ומקבל משקל מיוחד כאשר מדובר בילדים. זאת כיוון שיש לראותו כחלק מזכויותיהם המיוחדות של ילדים, כפי שהוכרו באמנת האומות המאוחדות בדבר זכויות הילד, שנחתמה ואושררה על ידי מדינת ישראל. בכל מקרה, טענו עורכות הדין, אין לפגוע בילדים רק בשל מעשיהם או מעמדם של הוריהם, דבר המהווה אפליה בלתי צודקת.

כאמור, פרקליטות המדינה הודיעה היום, כי בוטלה הכוונה להתנות את גובה קצבאות הילדים בשירות בטחוני.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: גזענות ואפליה,הזכות לקיום בכבוד (רווחה וקצבאות),הזכות לשוויון,זכויות אנשים עם מוגבלות,זכויות המיעוט הערבי,זכויות חברתיות,עוד,קצבאות קיום

סגור לתגובות.