עדיין אין מרפאות בישובים הבדואים הלא מוכרים

למרות התחייבות משרד הבריאות הוקמה רק מרפאה אחת. ב- 23.6.02 יתקיים הדיון בעתירת האגודה בנושא

ב- 23.6.02 יתקיים דיון בעתירה שהגישה האגודה לזכויות האזרח נגד משרד הבריאות ביוני 2000, בדרישה להקים מרפאות של קופת חולים עבור התושבים הבדואים בשלושה ישובים בלתי מוכרים בנגב, וכן בדרישה כי משרד הבריאות יקבע כללים, לפי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, בדבר הקמת מרפאות, ויקים מרפאות, בהתאם לכללים אלה, בישובים בדואים בנגב, שבהם אין מרפאה קהילתית של קופת חולים. בדיון קודם בעתירה, שהוגשה על-ידי עו"ד דנה אלכסנדר מהאגודה לזכויות האזרח, קבע בית המשפט כי משרד הבריאות יכין תכנית לפריסת שירותי מרפאה בישובים הערבים הבדואים הלא מוכרים, שהתכנית תובא להתייחסות כל הגורמים הנוגעים בדבר ושלאחר קבלת כל ההתייחסויות יגבש משרד הבריאות את הצעתו.

האגודה הגישה את העתירה בשמם של לבאד אבו-עפאש, מוחמד אבו-קווידר ואיסחאק אבו-חמאד, המייצגים 3 ישובים בלתי מוכרים שבקשותיהם להקמת מרפאות סורבו. כן מיוצגים בעתירה המועצה האזורית לכפרים הערביים הבדואים הלא מוכרים בנגב, עמותת רופאים לזכויות אדם והפורום לדו-קיום בנגב.

לקראת הדיון ביום ראשון מציינת עו"ד באנה שגרי-בדארנה מהאגודה לזכויות האזרח, כי עדיין אין כל התחייבות מצד המדינה ללוח זמנים לפתיחת המרפאות בשני יישובים לא מוכרים. עו"ד שגרי-בדארנה מדגישה, כי על-אף התחייבויותיו של משרד הבריאות בעקבות הגשת העתירה, הוקמה מרפאה אחת בלבד, ביישוב דריג`את. בואדי אל נעם ובאבו קווידר, הישובים הבלתי מוכרים הנוספים המיוצגים בעתירה, טרם הושלמו הליכי התכנון לבניית המרפאות. בינתיים, מדגישה עו"ד שגרי-בדארנה, ממשיכים תושבי יישובים אלה לסבול ממחסור חמור בהענקת שירותי בריאות נגישים, בניגוד למתחייב מחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

עוד מוסיפה עו"ד שגרי-בדארנה, כי מהתוכנית האחרונה להקמת מרפאות שהגיש משרד הבריאות לבג"צ, נשמטה הקמת המרפאות ביישובים לא-מוכרים אחרים, עליהם הוחלט בעבר, וזאת למרות שגודל האוכלוסייה במקום מצדיק פתיחת מרפאות. יתרה מכך, מציינת עו"ד שגרי-בדארנה, תוכנית משרד הבריאות מונחית על-ידי שיקולים בלתי סבירים, כמו משיכת אוכלוסייה ליישוב תיאורטי מוצע שאינו קיים במציאות, במקום לדאוג להקמת מרפאות ביישובים לא מוכרים רבים.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לבריאות,הכפרים הבלתי מוכרים,זכויות המיעוט הערבי,זכויות חברתיות,שוויון בשירותי בריאות

סגור לתגובות.