חופש הביטוי

לא לפגוע בחופש הביטוי באוניברסיטת חיפה

אוניברסיטת חיפה. CC-BY: Michael Privorotskyאוניברסיטת חיפה. CC-BY: Michael Privorotsky

האיסור על פעילות ציבורית באוניברסיטה הוא שלילה גורפת של הזכות החוקתית לחופש ביטוי

 

האגודה לזכויות האזרח פנתה אמש (20.11.12) במכתב דחוף אל נשיא אוניברסיטת חיפה, עמוס שפירא, בעקבות החלטתו על השעיית הפעילות הציבורית בקמפוס: ההחלטה פוגעת בחופש הביטוי באופן בלתי מידתי ומנוגדת לתקנון האוניברסיטה ולפסיקות בית המשפט.

במכתב מציינת עו"ד שרונה אליהו חי מהאגודה כי בימים האחרונים הגיעו אל האגודה לזכויות האזרח תלונות מכמה תאי סטודנטים באוניברסיטה, עקב ההחלטה על השעיית הפעילות הציבורית למשך שבועיים. מהפרסומים בתקשורת עולה כי החלטת הנשיא שפירא התקבלה בעקבות עימותים מילוליים בין מפגינים על רקע מבצע "עמוד ענן".

החלטת הנשיא, נכתב, מונעת פעילויות שסטודנטים ביקשו לקיים – בין אם הפגנות תמיכה או מחאה על רקע המבצע או פעילות לקראת הבחירות לאגודת הסטודנטים שצפויות להתקיים בשבוע הבא.

במכתב מצוין עוד, כי לא זו בלבד שהאיסור על פעילות ציבורית מנוגד לפסיקות בית המשפט ולתקנון האוניברסיטה, אלא שמדובר בשלילה גורפת של הזכות החוקתית לחופש ביטוי, מבלי שיש אפילו ודאות קרובה כי ההפגנות עלולות לסכן את שלום הציבור. גם אם ישנה סכנה להתלקחות אלימה, הרי שדרך ההתמודדות הראויה היא באמצעות הסתייעות באנשי ביטחון נוספים או אף המשטרה.

לדברי עו"ד שרונה אליהו חי, "העובדה שהיו באוניברסיטת חיפה הפגנות מעוררות מחלוקת ואף עימותים, אינה עילה להשתקה; להיפך, חופש הביטוי חשוב דווקא כדי לעורר ויכוח ולהגן על הזכות להשמיע עמדות מקוממות."

למכתב המלא

תשובת האוניברסיטה, 26.11.2012

 

עדכון, 27.11.2012: האגודה הגישה תביעה לבית המשפט המחוזי בחיפה נגד החלטת האוניברסיטה.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,חופש הביטוי

סגור לתגובות.