בג"ץ אסר על פינוי מאהל המחאה בחוף נחשולים

חוף נחשולים. צילום: שושנה גנזחוף נחשולים. צילום: שושנה גנז

בעקבות עתירה שהגישה האגודה הוציא בג"ץ צו ארעי האוסר על פינוי המאהל עד להחלטה בבקשה למתן צו ביניים

האגודה לזכויות האזרח עתרה הבוקר (21.9.11) לבג"ץ בשם שלושה מפעילי מאהל המחאה בחוף נחשולים, נגד צו הפינוי שנתן מינהל מקרקעי ישראל (ממ"י) למאהל בחוף. הצו הורה למפגינים להתפנות עד היום בשעה 12:00. השופט עוזי פוגלמן הוציא צו ארעי האוסר על פינוי המאהל עד להחלטה בבקשת האגודה למתן צו ביניים.

שלושת העותרים הם מיוזמי ומפעילי המאבק נגד התוכנית של ממ"י לבניית כ-500 יחידות נופש באזור בריכות הדגים, הממוקם מצפון לקיבוץ נחשולים, כ-300 מטרים מקו החוף. לפני שישה ימים הקימו פעילי המאבק מאהל מחאה בחוף, במסגרת פעילות המחאה נגד תוכנית הבנייה. ארבעה ימים בלבד לאחר הקמת המאהל קיבלו הפעילים התראה בכתב מטעם המינהל, המורה להם לפנות את מאהל המחאה תוך 48 שעות – עד היום בשעה 12:00 – משום שלא קיבלו את רשות המנהל להקים מאהל במקום.

יש לציין שהמאהל הוקם באזור המשמש כאתר קמפינג של משפחות ומטיילים, כך שלאורך כל הקיץ היו בחוף אוהלים של נופשים ומטיילים, והמינהל לא הביע כל התנגדות לכך ונמנע מלהורות על פינויים.

עו"ד נירה שלו מהאגודה לזכויות האזרח טענה בעתירה שהחלטת המינהל לפנות את מאהל המחאה שהוקם בחוף נחשולים ארבעה ימים בלבד לאחר הקמתו, למרות שהוא אינו מפר את הסדר הציבורי ואינו גורם למטרד או הפרעה כלשהי, מהווה פגיעה קשה בחופש המחאה. "העובדה שהמינהל מאפשר דרך קבע הקמת אוהלי נופש בחוף נחשולים, מלמדת כי ההחלטה לפנות את מאהל המחאה נשענת על שיקולים זרים של התנגדות לתוכן המחאה וניסיון פסול להשתיקה."

גיל ששון, פעיל במאהל המחאה וממגישי העתירה: "בזמן שברחבי הארץ פועלים מאהלי מחאה חודשים ארוכים ללא הפרעה במסגרת המחאה החברתית, מנהל מקרקעי ישראל מחליט באופן תמוהה לפנות את המאהל שלנו תוך זמן כל-כך קצר. חוף הים בנחשולים הוא המקום המתאים והראוי ביותר לקיים את המחאה שלנו שמטרתה 'להציל את חוף נחשולים', לכן נראה שהמטרה היחידה לשמה ניתנו צווי הפינוי היא לפגוע פגיעה קשה בעצם המאבק הלגיטימי שלנו."

בג"צ 6807/11

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,חופש הביטוי

סגור לתגובות.