חופש הביטוי – מאהל מחאה בחוף נחשולים

בג"צ 6807/11 ארד נגד מינהל מקרקעי ישראל  

עו"ד: נירה שלו

ב-15.9.11 הקימו פעילי איכות סביבה ותושבי חוף הכרמל מאהל בחוף נחשולים במחאה על תוכנית המינהל לבניית כפר נופש באזור, כ-300 מטרים מקו החוף. ארבעה ימים לאחר הקמת המאהל קיבלו הפעילים התראה בכתב מטעם מינהל מקרקעי ישראל, המורה להם לפנות את המאהל תוך 48 שעות, וזאת משום שלא קיבלו את רשות המינהל להקים מאהל במקום. יש לציין שהמאהל הוקם באזור המשמש כאתר קמפינג של משפחות ומטיילים, כך שלאורך כל הקיץ היו בחוף בנחשולים אוהלים של נופשים ומטיילים, והמינהל לא הביע כל התנגדות לכך ונמנע מלהורות על פינויים.

האגודה לזכויות האזרח הגישה עתירה דחופה לבג"ץ בשם שלושה מפעילי "המאבק להצלת חוף נחשולים". בעתירה טענו, כי החלטת המינהל לפנות את מאהל המחאה בסמוך לאחר הקמתו, למרות שהוא אינו גורם להפרעה או מטרד כלשהו, מהווה פגיעה קשה ובלתי סבירה בחופש המחאה. עוד טענו, כי העובדה שהמינהל מאפשר דרך קבע הקמת אוהלי נופש בחוף נחשולים, מלמדת כי ההחלטה לפנות את מאהל המחאה נשענת על שיקולים זרים של התנגדות לתוכן המחאה וניסיון פסול להשתיקה.

ביום הגשת העתירה הוציא השופט עוזי פוגלמן צו ארעי, האוסר על פינוי המאהל עד להחלטה בבקשה למתן צו ביניים. לאחר מכן הושגה הסכמה בין הצדדים שהמאהל יוכל להמשיך לפעול עד ליום 16.10.11, והעתירה נמחקה.

העתירה

החלטה – צו ארעי, 21.9.11

בקשה בהסכמה למחיקת העתירה, 11.10.11

 

הודעות לעיתונות וקישורים:

בג"ץ אסר על פינוי מאהל המחאה בחוף נחשולים, ספטמבר 2011

ברגע האחרון: בג"ץ עיכב פינוי מאהל נחשולים, ynet, 21.9.11

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,חופש הביטוי

סגור לתגובות.