מאבק הדיור: חשש שהרשויות מנסות לרסק את המחאה

הפגנת הצדק החברתי בת"א, 23.7.11. צילום: חגי אלעדהפגנת הצדק החברתי בת"א, 23.7.11. צילום: חגי אלעד

האגודה רואה בחומרה את הניסיונות האחרונים של הרשויות לפגוע בחופש הביטוי של מפגינים במסגרת מחאת הדיור. ההשתקה מסוכנת ובלתי חוקית

 

לאגודה לזכויות האזרח הגיעה היום (25.7.11) תלונה על פינוי מאהל מחאה שהוקם בגינת לוינסקי. על פי התלונה, המאהל, שהוקם על ידי תושבות ותיקות מהאזור, פונה בברוטליות באישון לילה על ידי פקחי הסיירת הירוקה, ללא כל היתר חוקי ותוך פגיעה בחופש המחאה של המפגינים. מארגנת המאהל, שולה קשת, תושבת שכונת נווה שאנן בדרום תל אביב ומנכ"ל תנועת אחותי, דיווחה כי כארבעה פקחים עם מדים מלווים בלמעלה מעשרה גברים בלבוש אזרחי וללא כל תג זיהוי, פינו את המאהל והחרימו ציוד בטענה ש"הבאתם לפה סודנים", לאחר הצטרפותם של פליטים תושבי האזור למחאה. האגודה בודקת את התלונה.

כזכור, במוצאי שבת נעצרו מפגינים שהשתתפו בצעדת המחאה, וחלק מהם שוחררו בתנאים דרקוניים, תוך שלמעשה נאסר עליהם להמשיך ולהשתתף במחאה. בערר דחוף שהגישה האגודה לזכויות האזרח לבית משפט השלום בת"א, דורשת עו"ד אן סוצ'יו מהאגודה לזכויות האזרח לבטל לאלתר את ההגבלות הפוגעות בחופש המחאה של הפעילים. לדבריה, "הרחקת הפעילים היא צעד קיצוני שאין לו מקום במדינה דמוקרטית. המפגינים הללו אינם מאיימים על הסדר הציבורי ואין שום סיבה להרחיק אותם ממחאת האוהלים ברוטשילד."

באגודה לזכויות האזרח מתכוונים להוסיף ולפעול על מנת שהמשטרה, העיריות או כל רשות ציבורית אחרת לא יפגעו בחופש הביטוי של מפגינים ברחבי הארץ, ונערכים להפצת חומרים על זכויות המפגינים במאהלים. החומרים מועלים גם לאתר האגודה.

זכותון למפגין – שאלות ותשובות, יולי 2011

חופש ההפגנה, מאי 2010

זכותון למפגין/ה העצור/ה, מאי 2010

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות להפגין,זכויות אזרחיות,חופש הביטוי,מחאת האוהלים 2011,מחאת האוהלים 2011

סגור לתגובות.