לתושבי אופקים נמאס להמר על הבריאות

cc-by: Francis Bijlcc-by: Francis Bijl

היום (13.6.11) יתקיים כנס חירום למען הקמת מוקד לילה לרפואה דחופה באופקים

 

לתושבי אופקים נמאס מכך שהאופציה היחידה העומדת לרשותם לטיפול רפואי דחוף בלילה היא חדר המיון ב"סורוקה", שעשוי להיות כרוך בתשלומים גבוהים. היום, יום שלישי ה-14.6.2011 בשעה 18:00 יקיימו פעילים בעיר כנס חירום בדרישה לפתוח בעיר מוקד לרפואת לילה – מהסוג שניתן למצוא בערים רבות, כולל השכנה נתיבות.

לתושב אופקים שחש ברע באמצע הלילה עומדות כיום שתי אופציות: להגיע לחדר המיון של סורוקה או לא לקבל שום טיפול רפואי. אלא שלפעמים הרופאים קובעים שאין סיבה לאשפוז או שאין הצדקה לטיפול של חדר מיון; במקרה זה, עלות חדר המיון מגיעה למאות שקלים, ואם הוזמן אמבולנס, הדבר כרוך בעלויות נוספות.

לדברי איציק קריספל, תושב אופקים והרוח החיה במאבק, "דמיינו לכם קשיש חולה ללא רכב משלו, שנזקק באמצע הלילה לטיפול רפואי. העובדה שטיפול רפואי שכזה עשוי להסתכם במאות שקלים ויותר מכך גורמת לרבים מהם לוותר מלכתחילה. אם תושבי דימונה נהנים משירותי בריאות בלילה, וכך גם בתל אביב וירושלים, גם לתושבי אופקים מגיע מוקד לילה לרפואת חירום שיחסוך את הצורך בנסיעה לחדר המיון."

לדברי רמי אדוט, ראש תחום הזכות לבריאות באגודה לזכויות האזרח, "לצערנו, העובדה שבאופקים אין שירות כל כך בסיסי היא דוגמא מייצגת להזנחת שירותי הבריאות הציבוריים בפריפריה, דווקא במקום בו הם נדרשים במיוחד. ניתן לחשוב על פיתרונות שונים לבעיה אבל כעת כבר ברור כי באופקים, בניגוד למשל לירושלים או תל אביב, השוק החופשי אינו ערוך לספק את הפיתרון ועל כן נדרשת התערבות של משרד הבריאות – בין אם כיוזם ובין אם כרגולטור. מוקד לילה לרפואת חירום יקל על התושבים ויחסוך הוצאות מיותרות גם למערכת הבריאות".

עשרות תושבים כבר נרשמו לכנס החירום שיתקיים ביום שלישי ה-14.6.2011 בשעה 18:00 במרכז הצעירים באופקים, רח' יוני 1, בניין מנהל החינוך – קומה 2.


  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לבריאות,זכויות חברתיות,שוויון בשירותי בריאות

סגור לתגובות.