פרויקט המשפט ההומניטרי הבינלאומי

במאות האחרונות הביא פיתוח אמצעי לחימה מודרניים לפגיעה הולכת וגוברת באוכלוסייה אזרחית. במלחמת העולם הראשונה היו 5% מהנפגעים אזרחים, במלחמת העולם השנייה עלה מספרם ל-50%, ואילו כיום, על פי נתוני הצלב האדום, 90% מהקורבנות במלחמות הם אזרחים. כדי להתמודד עם תופעה קשה זו של פגיעה באזרחים לא חמושים, החלו במאה שעברה אישים וארגונים לעצב נורמות מחייבות של ניהול מלחמות. נורמות אלה עוגנו באמנות בין-לאומיות בדבר זכויות אדם בעת מלחמה, המוכרות כ"משפט הבין-לאומי ההומניטרי".

האגודה לזכויות האזרח הציבה לעצמה כמטרה להעלות למודעות הציבורית את המשמעויות הקשות של פגיעה באוכלוסייה אזרחית במהלך סכסוכים מזוינים ואת החובות המוטלות על הצבא למניעת פגיעות כאלה. במסגרת פרויקט המשפט הבין-לאומי ההומניטרי מציעה האגודה לזכויות האזרח לפעילים חברתיים, לסטודנטים, לאנשי חינוך, למדריכים בתנועות נוער, לחניכי שנת שירות ולחניכים במכינות קדם-צבאיות סדנאות חינוכיות, שמטרתן להעמיק את הידע בנושא ולהעניק הזדמנות לבירור עמדות ולדיון. את הסדנאות מעבירים מנחות ומנחים מרקע מגוון, בעלי ידע וניסיון בהנחיית קבוצות ובעלי רקע של פעילות ענפה בארגוני החברה האזרחית, שעברו הכשרה בנושא באגודה. אנשי תקשורת, פעילים חברתיים והציבור הרחב מוזמנים למגוון אירועים ברחבי הארץ – ימי עיון, כנסים, הרצאות, סרטים ופעילות אמנותית – המתנהלים בעברית ובערבית.

כל מה שרצית לדעת על… המשפט ההומניטרי הבין-לאומי
מהו המשפט ההומניטרי הבין-לאומי? מה הן אמנות ג'נבה? מה הם פשעי מלחמה ומהי סמכותו של בית הדין הפלילי בהאג? כאן תוכלו למצוא תשובות לשאלות אלה ואחרות, וגם לשלוח אלינו שאלות נוספות בנושא.

הזמנה לסדר: מה העניין עם ההתנחלויות?
למה האמריקאים לוחצים כל-כך? האם עלינו להילחץ?
האגודה לזכויות האזרח תגיע עד אליכם ? לסדנה עדכנית על משמעות ההתנחלויות, בחוק הבין-לאומי ובשטח. לפרטים הקליקו כאן

חומרי לימוד והסברה

אמנות בין-לאומיות

תוכנית הכשרה לפעילים חברתיים בנושא המשפט ההומניטרי

מודעות

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: המשפט ההומניטרי הבינלאומי,זכויות האדם בשטחים הכבושים

סגור לתגובות.