הזכות לדיור - סגרגציה ואפליה

בית המשפט ידון מחר בשיווק דירות לדתיים בלבד בקרית גת

אילוסטרציהאילוסטרציה. צילום: Emily Schneider, ACRI

מחר (15.3.2017) יתקיים בבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים דיון בעתירת האגודה לזכויות האזרח נגד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) בדרישה לקנוס את חברת "באמונה" משום שהיא משווקת דירות לציבור דתי-לאומי בלבד בפרויקט כרמי גת שבקרית גת.

העתירה הוגשה לאחר ש"באמונה" שיווקה את הדירות לציבור הדתי-לאומי בלבד, על אף שהמכרז נועד לכלל הציבור ונכלל בו סעיף מפורש האוסר על אפליה בשיווק הדירות. מנכ"ל "באמונה" הצהיר שוב ושוב כי הפרויקט מיועד לציבור דתי-לאומי בלבד. לקראת הדיון הצהירה החברה כי לא תסרב למכור למי שלא דתי, לאחר שתבהיר לו שמדובר בשכונה דתית, אולם בפועל מדובר במספר זניח – רק 15 מתוך 244 רוכשים אינם דתיים. רמ"י סירבה להפעיל את הסנקציות הקבועות במכרז (ביטול הזכייה או קנס בשיעור של עד 15 אחוז משווי המכרז). לפני שנה רמ"י כן קנסה את החברה לאחר שפרסמה סרטון שממנו השתמע שמזרחים לא יגורו בפרויקט.

עו"ד גיל גן-מור, מנהל היחידה לזכויות חברתיות באגודה לזכויות האזרח, מסביר: "למנכ"ל החברה אין זכות להדיר את מי שאינו נראה לו ולהתבדל בשכונה הומוגנית. מאחורי הטענות האידיאולוגיות של החברה עומד הרצון לסנן את השכנים. האגודה לזכויות האזרח לא התנגדה להקמת ישובים נפרדים לחרדים מכיוון שמדובר בקבוצת מיעוט בדלנית, אך הציבור הדתי-לאומי שייך לזרם המרכזי והמוביל בחברה. המדינה מצהירה על כוונה להיאבק באפליה, אך בפועל קיים פער המטריד בין ההצהרות לבין הנכונות לפעול".

האגודה לזכויות האזרח מבקשת מבית המשפט להצהיר כי מדיניות השיווק של החברה לא חוקית, לקנוס את החברה על האפליה בשיעור של עד 15 אחוז משווי המכרז ולהורות לה למכור את הדירות שנותרו בפרויקט לכל המעוניין.

עת"מ 5950-12-15

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לדיור,הזכות לדיור - סגרגציה ואפליה

סגור לתגובות.