הכפרים הבלתי מוכרים

לדאוג לפתרונות מיגון מידיים לכפרי הבדווים בנגב

כפר בלתי מוכר. צילום: מלאני טקפמןכפר בלתי מוכר. צילום: מלאני טקפמן

היום (17.7.2014) ב-14:00 דיון דחוף בבג"ץ בעתירת תושבי כפרים בדווים בנגב יחד עם ארגוני זכויות אדם


 

תושבי כפרים בדווים בנגב, בהם כפרים מוכרים וכפרים לא מוכרים, יחד עם שורה של ארגונים מהנגב וארגוני זכויות אדם, הגישו אמש (16.7.2014) עתירה דחופה לבג"ץ בדרישה לספק פתרונות מיגון מיידיים לכפרים הבדווים בנגב, מוכרים ובלתי מוכרים, בהם מתגוררים כ- 100,000 תושבים. בפרט, דורשים העותרים הצבת מיגוניות ניידות בכפרים, לצד היערכות להקמת מרחבים מוגנים. העתירה תידון בפני השופטים דנציגר, זילברטל וסולברג.

את העתירה הגישו עורכי הדין עאוני בנא ונסרין עליאן מהאגודה לזכויות האזרח, בשם תושבי כפרים – בהם עומאר אלוקילי מהכפר הלא מוכר עוג'אן, דודן של הילדות מראם ואסיל אלוקילי שנפגעו שלשום מירי רקטה, וכן בשם המועצה לכפרים הלא מוכרים בנגב, ארגון רופאים לזכויות אדם, פורום דו קיום בנגב, במקום – מתכננים למען זכויות תכנון וכן האגודה לזכויות האזרח.

בעתירה מצוין, כי אף שתושבי הכפרים הבדווים מתגוררים בטווח סכנה מיידית לפגיעת רקטות מרצועת עזה, אין בהם תשתית קבועה של מרחבים מוגנים, וגם לא מיגוניות ניידות או אמצעי מיגון זמניים אחרים. זאת, בשעה שרבים ממבני המגורים בכפרים הם מבנים ארעיים, לרוב פחונים וצריפים, שאינם יכולים לספק הגנה. אתמול דווח בתקשורת, כי הכפר עוג'אן, בו מתגוררות האחיות שנפגעו, הוגדר על ידי צה"ל כ"שטח פתוח". בימים האחרונים אירעו כמה נפילות בתחומי כפרים לא מוכרים.

בשנים האחרונות פנו תושבים וארגונים שונים שוב ושוב אל משרד הביטחון ופיקוד העורף בדרישה לפעול למיגון הכפרים. רבים מהמכתבים לא נענו. באחת התשובות שנמסרו, במענה לפניית רופאים לזכויות אדם ב-2009, נמסר כי נערכות פעולות שונות להסברה בקרב התושבים, אולם אין כוונה להוסיף אמצעי מיגון ביישובים הבדואים מלבד רהט.

עו"ד נסרין עליאן מהאגודה לזכויות האזרח: "עצוב לומר כי הכתובת היתה על הקיר. עשרות אלפי תושבי הכפרים הבדווים בנגב אינם מוגנים בשום צורה מירי הרקטות מעזה. הצבת מיגוניות ניידות יכולה גם כעת להציל חיים".

בג"ץ 5019/14

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לחיים ולשלמות הגוף,הכפרים הבלתי מוכרים,זכויות אזרחיות,זכויות המיעוט הערבי

סגור לתגובות.