גרוניס: עיריית תל אביב לא צריכה לגבות תשלום עבור הפגנות בכיכר רבין

CC-BY: fscc102599CC-BY: fscc102599

בדיון שהתקיים הבוקר (8.1.2014) בבית המשפט העליון, מתח הנשיא גרוניס ביקורת חריפה על מנהגה של עיריית תל אביב, לגבות תשלום בגין קיום הפגנות בכיכר רבין ובמקומות נוספים בעיר: "לדעתי לא צריך לגבות כאן. זה המקום הכי חשוב בישראל להפגנות ותושבי ת"א צריכים לשאת בנטל […] לא יתכן כי קבוצה כה גדולה יצטרכו לשלם עשרות אלפי ש"ח לעירית ת"א כדי שיוכלו להפגין בעיר הכי גדולה ובמקום הכי חשוב לישראל". עיריית תל אביב הודיעה בדיון כי נוהל חדש שאושר בשבוע שעבר במועצת העירייה יאפשר קיום הפגנות ללא תשלום.

הרקע להתדיינות המשפטית היה דרישת העירייה לתשלום בגובה אלפי שקלים מהתנועה למען איכות השלטון, שביקשה לקיים מיצב בכיכר רבין בשנת 2005. התנועה עתרה לבית המשפט המחוזי בתל אביב. לאחר דחיית העתירה, הגישו עורכי הדין דפנה קירו-כהן ונידאל חאייק מהתנועה ערעור לבית המשפט העליון; האגודה לזכויות האזרח וחבר מועצת עיריית תל אביב דאז, יואב גולדרינג, ביקשו להצטרף להליך במעמד של ידיד בית המשפט.

בית המשפט העליון ביטל היום את פסק הדין של בית המשפט המחוזי תל אביב, והורה לעירייה להחזיר לעותרת, התנועה לאיכות השלטון, את תשלום ההוצאות בסך 10,000 ש"ח שפסק נגדה המחוזי.

עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח: "בית המשפט העליון הבהיר בדיון היום, כי הזכות להפגין בכיכר העיר שמורה לכולם, לא רק לבעלי הממון. טוב עשתה עיריית תל אביב יפו שבעקבות הביקורת של בית המשפט והיועץ המשפטי לממשלה, תיקנה את הנוהל. כעת, האתגר של העירייה הוא להבהיר לכל מי שיבקש לארגן הפגנה, כי אין לה כל כוונה לגבות על כך תשלום".

עע"ם 11174/08

פרוטוקול הדיון

פסק הדין

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות להפגין,זכויות אזרחיות,חופש הביטוי

סגור לתגובות.