חופש התנועה והגדר

מחסום ראס ח'מיס ששימש את תושבי ירושלים המזרחית נסגר

מחסום ראס ח'מיס. צילום: האגודה לזכויות האזרחמחסום ראס ח'מיס. צילום: האגודה לזכויות האזרח

 מחסום ראס ח'מיס, אשר שימש בשנים האחרונות את תושבי השכונה שנותקה מהעיר באמצעות גדר ההפרדה, הוסר, ובמקומו תוקם גדר קבועה.

האגודה לזכויות האזרח פנתה למשרד הביטחון ולמשטרת ישראל בבקשה כי מחסום ראס ח'מיס שבצפון ירושלים לא ייסגר אלא ימשיך לשמש את התושבים הירושלמים בדרכם היום-יומית לעבודה, ללימודים, לביקורי משפחה, לטיפולים רפואיים, לתפילה ועוד. חופש התנועה של התושבים לנוע בתוך עירם נפגע קשות כתוצאה מבניית הגדר באזור, והפעלת המחסום הקלה על הכניסה והיציאה של תושבי ראס ח'מיס.

המחסום הוסר ב-19 בספטמבר, ומעתה ייכנסו התושבים לעיר דרך מחסום מ.פ שועפט, המשמש עשרות אלפי תושבים בעלי ת.ז ישראליות המתגוררים במחנה הפליטים שועפט ובשכונות דחיית א-סלאם, ראס א-שחאדה וראס ח'מיס. גדר ההפרדה בצפון-מזרח ירושלים, בסמוך לגבעה הצרפתית, ניתקה את התושבים המתגוררים בשכונות הללו, המצויות בתוך השטח המוניציפאלי של ירושלים, ממרכז חייהם שבעיר. מאז בניית הגדר מתמודדים התושבים עם מכלול בעיות חמורות, ובהם שירותים עירוניים ירודים מאוד ועליה בפשיעה באזור.

המדינה התחייבה בפני בית המשפט, במסגרת העתירות נגד תוואי הגדר, כי מחסום מ.פ שועפט יורחב כך שיובטחו זמני המתנה קצרים במחסום. בהתאם למה שנקבע בבית המשפט, המחסום מאפשר כיום מעבר של 5,000 איש במהלך שעות העומס. אולם על אף ההבטחה לבית המשפט כי המחסום ימנה שמונה שרוולי כניסה רגלית, מתוכם שניים אשר ייוחדו לתלמידים ולאוכלוסיות מיוחדות אחרות, קיימת כניסה רגלית אחת ויציאה רגלית אחת, אשר משמשות את כלל האוכלוסיה.

לפניית האגודה בדרישה כי המחסום לא ייסגר ראו כאן

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,חופש התנועה,חופש התנועה - גדר ההפרדה,חופש התנועה והגדר

סגור לתגובות.