הזכות לבריאות

האם הדיון בהפרטת שירותי הבריאות יוכרע על ידי הפרוצדורה?

הבוקר (31.7.2012) דן בג"ץ לראשונה בעתירה שהגישו האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם ומרכז אדוה נגד ההיתר למתן שירותי רפואה פרטיים בתוך בית החולים הציבורי שיוקם באשדוד.

השופטים – הנשיא גרוניס והשופטים דנציגר ושהם – התמקדו דווקא בשאלת עיתוי הגשת העתירה, ובטענת המשיבים (המדינה וחברת "אסותא אשדוד") שיש לדחות את העתירה עקב השיהוי בהגשתה. עו"ד גלעד ברנע, שייצג את העותרים, השיב כי לא ראוי למחוק עתירה הנוגעת לזכויות יסוד מוגנות בשל טענות פרוצדוראליות של שיהוי; בנוסף הזכיר עו"ד ברנע, כי המדיניות שנגדה הוגשה העתירה עדיין לא יצאה אל הפועל, וכי משרד הבריאות ממשיך להתנגד לעצם מתן ההיתר להפעלת השר"פ בבית החולים.

במהלך הדיון התחדדה העובדה, כי הטענה היחידה של המדינה בזכות השר"פ היא סוגיית הכדאיות הכלכלית של היזם שיפעיל את בית החולים. אף שנציגי המדינה הזכירו קיומן של "חוות דעת כלכליות", חוות הדעת הללו כלל לא הוצגו בדיון, וגם לא נתון מספרי כלשהו בדבר ההשלכות הכלכליות של אפשרות ביטול השר"פ.

בסוף הדיון הציעו השופטים לעותרים למחוק את עתירתם לנוכח טענת השיהוי, אולם בשל חשיבות העניין והעובדה שזכויות יסוד חוקתיות עומדות בלב העניין, הודיעו העותרים כי הם מבקשים לקבל הכרעה בעתירה.

בג"ץ 2114/12

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לבריאות,זכויות חברתיות,שוויון בשירותי בריאות

סגור לתגובות.