מה ההבדל? המאחזים, הכפרים הפלסטיניים באזור סי והכפרים הבלתי מוכרים בנגב

כפר בלתי מוכר. צילום: מלאני טקפמןכפר בלתי מוכר. צילום: מלאני טקפמן

בחודשים האחרונים ישנו דיון ציבורי ער על תופעת הריסת הבתים שנבנו ללא היתר. כאשר בית נהרס, נפגעת משפחה שלמה. מצד שני, אכיפת החוק מחייבת פיקוח על בנייה ותכנון. אך מה יש לעשות, כאשר החוק עצמו מפלה לרעה, או כלל איננו מתכנן – ומונע בכך מהתושבים כל אפשרות של בניה לפי חוק?

לפניכם שאלות ותשובות, הבוחנות את הסוגיה לעומקה, ומנסות לעשות סדר בסוגיה – תוך התייחסות גם לתופעה ביישובים לא-מוכרים בנגב, גם לתופעת הריסת בתים של פלסטינים בשטחים הכבושים, וגם לתופעה של הריסת מאחזים לא-מורשים בשטחים הכבושים.

1) גם במאחזים הישראליים בשטחים, גם ביישובים הפלסטיניים בשטחים, וגם בכפרים הבדווים בנגב – הורסים בתים, ומשפחות שלמות מוצאות עצמן בלי קורת-גג. איך זה שארגוני זכויות אדם תומכים בהריסה של האחד, אבל מתנגדים להריסה של האחר?
 

 

 

2) מהו תפקידה של המדינה ביצירת המציאות השונה בשלושת סוגי הישובים? מה האחריות שלה?

 
ממשלות ישראל לדורותיהן הן האחראיות העיקריות, אם לא הבלעדיות, לכאוס התכנוני ולבנייה הבלתי מורשית או הבלתי חוקית הן בישראל, הן בשטחים:  
 

 

 

 

3) אבל הרי בדווים הם נוודים. איך זה שיש להם בעלות היסטורית על קרקע?

 

4) מדוע ארגוני זכויות האדם מתנגדים לתוכנית פראוור להסדרת התיישבות הבדווים בנגב?

 

5) מדוע טוענים שמדינת ישראל מפלה בין הכפרים הפלסטיניים באזור C לבין ההתנחלויות?

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:,

קטגוריות: דיור, תכנון וקרקעות,הזכות לדיור,הכפרים הבלתי מוכרים,זכויות האדם בשטחים הכבושים,זכויות המיעוט הערבי

סגור לתגובות.