כך תוכלו לתבוע פיצויים על אוהל שפונה ועל ציוד שהוחרם

איור: נועה אולחובסקיאיור: נועה אולחובסקי

פינו לך את האוהל? הזיקו לציוד? החרימו חפצים? עלבו בך? האגודה מציעה מידע והסברים כיצד לתבוע פיצויים בהליך קצר ופשוט

במהלך השבוע האחרון התקבלו באגודה לזכויות האזרח פניות רבות ממאהלי מחאה ברחבי הארץ על פינוי מאהלים על ידי הרשויות המקומיות, ללא הודעה מוקדמת, על החרמת ציוד ועל קבלת צווי פינוי המורים למפגינים לפנות את האוהלים באופן מיידי. כך, אתמול לפנות בוקר פשטו פקחי עיריית תל-אביב על מאהלים בעיר ללא התרעה מוקדמת, החרימו אוהלים והשליכו ציוד. פעילים רבים התלוננו בפני האגודה על ציוד, חלקו יקר ערך, שהוחרם או ניזוק במהלך הפינויים; לאלה שביקשו מהעירייה להשיב את הציוד נאמר שהוא בדרך לחירייה.

האגודה לזכויות האזרח מפרסמת מידע – כיצד יוכל מי שציודו ניזוק או הוחרם לתבוע פיצויים בגין הנזק שנגרם, באמצעות הליך של תביעות קטנות. עו"ד טל חסין מהאגודה לזכויות האזרח מדגישה שניתן לתבוע פיצויים מחברה פרטית, מהעירייה ומהמשטרה גם בגין אובדן ימי עבודה (אם נאלצתם לבלות שעות ארוכות בריב עם פקחים או בניסיונות להשיב לכם ציוד שהוחרם), ומסבירה שאפשר לתבוע גם על נזק לא כספי: "אם פקח או גורם רשמי אחר עלב בכם, כתבו זאת. הוסיפו גם את הפגיעה בזכותכם לחופש הביטוי והמחאה שיצר פינוי המאהל או הנזק שנגרם לציוד".

המידע כולל תשובות לשאלות כגון: מה ניתן לתבוע בתביעות קטנות? מי יכול לתבוע? את מי אפשר לתבוע? איך מנסחים תביעה קטנה? ומספק הסבר על ההליך המשפטי וכתב תביעה לדוגמה.

דף מידע: תביעות קטנות – שאלות ותשובות

דוגמה לכתב תביעה

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לקניין,זכויות אזרחיות,חופש הביטוי,מחאת האוהלים 2011,מחאת האוהלים 2011

סגור לתגובות.