כך קוצצו הזכויות החברתיות בישראל

 

 

על רקע המחאה החברתית, פורשת האגודה רשימה של צעדים כלכליים ונתונים המספרים על נסיגת המדינה מאחריותה החברתית

 

 

 

 

 

מצגת פלאש – לחצו על התמונה:

 

בשנים האחרונות חווינו קיצוץ עקבי בסיוע ממשלתי לדיור, שחיקה של סל הבריאות, צמצום ההוצאה הלאומית על חינוך, הפרטה של שירותי הרווחה. באותן שנים חווינו גם עלייה בשיעור העובדים העניים, שיעור חריג של עובדי קבלן, גידול בפערים בבריאות, ירידה ברמת החינוך ודלדול רשת הביטחון החברתית.

על רקע המחאה החברתית, פורשת האגודה לזכויות האזרח במסמך "מה קרה לנו?" רשימה של צעדים כלכליים מהשנים האחרונות, לצד נתונים מספריים המספרים את סיפורה של נסיגת המדינה מאחריותה החברתית, לצד הגידול בפערים הכלכליים-חברתיים.

לדברי עו"ד טלי ניר, מנהלת מחלקת זכויות חברתיות באגודה לזכויות האזרח, "המאבק החברתי הנוכחי מעורר קבוצות כה רבות בארץ כיוון שרוב רובו של הציבור נפגע בדרכים שונות ממדיניות ממשלתית עקבית הפוגעת בזכויות החברתיות של כולנו. זה למעלה משני העשורים שממשלות ישראל מזלזלות באחריותן, מקצצות ומפריטות את כל השירותים החברתיים. כתוצאה מכך, מדדים השוואתיים במגוון תחומים מראים כי ישראל הפכה לאחת המדינות הכי פחות שוויוניות במערב."

המסמך המלא

להרחבה (pdf)

כתבת TheMarker בנושא, 29.7.11

 

 

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לבריאות,הזכות לדיור,הזכות לחינוך,הזכות למים,הזכות לקיום בכבוד (רווחה וקצבאות),הזכות לשירותי רווחה,זכויות חברתיות,זכויות עובדים,מדיניות חברתית-כלכלית,מחאת האוהלים 2011,עובדי קבלן,קצבאות קיום,שכר הוגן

סגור לתגובות.