גם לתושבי דרום תל אביב זכות להשתתף במחאת הדיור

המאהל בגינת לוינסקי, 24.7.11. צילום: טל דהןהמאהל בגינת לוינסקי, 24.7.11. צילום: טל דהן

האגודה פנתה לחולדאי בדרישה שפקחי העירייה יפסיקו לחבל במאהל לוינסקי: המחאה לגיטימית – לא רק ברוטשילד, אלא גם בדרום העיר

 

באגודה לזכויות האזרח עוקבים בדאגה אחר הדיווחים השונים על ניסיונות לפגוע במפגינים במסגרת מחאת הדיור, וזאת בניגוד לחוק ולעקרונות ההגנה על חופש הביטוי. כך, מאהל המחאה שהוקם לפני יומיים בגינת לוינסקי על ידי תושבי השכונה, פורק לפנות בוקר בשנית על ידי פקחי הסיירת הירוקה של העירייה שאף החרימו ציוד; מפגינים שנעצרו בירושלים ובתל אביב, שוחררו בתנאים מגבילים ובלתי סבירים, המונעים מהם לחלוטין השתתפות במחאה; בנתניה דווח על הפעלת ממטרות בשטח שבו הוקם מאהל מחאה, וזאת לאחר שפקחי העירייה עצמם הורו למפגינים להתמקם בשטח האמור, וגם בפתח תקווה ביקשו אתמול פקחי עירייה לפנות מאהל.

לדברי שולה קשת, מארגנת מאהל לוינסקי ותושבת שכונת נווה שאנן, "רון חולדאי קיבל החלטה עקרונית שלא לאפשר את הקמת מאהל המחאה בגינת לוינסקי ו"לכבד את מחאת האוהלים" כל עוד היא מתרכזת בשדרות רוטשילד. אנחנו, תושבים ותיקים ופליטים יחד, נמשיך במחאתנו ונקים את המאהל בשלישית – זו זכותנו".

עו"ד אבנר פינצ'וק, ראש תחום חופש הביטוי באגודה לזכויות האזרח פנה הבוקר (26.7.11) בדחיפות לרון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, בדרישה להורות לפקחי הסיירת הירוקה להשיב מיד את הרכוש שהחרימה בפשיטות הליליות על מאהל המחאה בגינת לוינסקי ולהימנע מלהוסיף ולהתנכל לפעילים במאהל.

לדבריו, "עם כל הכבוד לעיריית תל אביב, לא היא תחליט היכן יממשו אזרחים את זכותם לחופש ביטוי. חופש הביטוי, גם של תושבי נווה שאנן, הוא זכות יסוד. על רקע קוצר הרוח שמגלות בימים האחרונים רשויות נוספות נוכח התגברות המחאה, קיים חשש כבד שפעילותם הברוטאלית והגחמנית של פקחי הסיירת הירוקה של עיריית תל אביב נועדה להשתיק את המחאה החברתית שאין לגיטימית ממנה."

האגודה לזכויות האזרח גם פרסמה היום "זכותון למפגין", שיופץ במאהלים השונים, ובו שאלות ותשובות בנושאי מחאת אוהלים; הפגנה; עיכוב, מעצר וחקירה של מפגינים; נטילת אמצעי זיהוי ממפגינים; וגם פרטי קשר של גופים רלוונטיים.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: דיור בר השגה,הזכות לדיור,הזכות להפגין,זכויות אזרחיות,זכויות חברתיות,חופש הביטוי,מחאת האוהלים 2011,מחאת האוהלים 2011

סגור לתגובות.