לאפשר לשייח' סלאח להחזיק את בנו התינוק בביקורי משפחתו בבית המעצר

האגודה עתרה בשמו של השייח' ראאד סלאח: שב"ס מסרב, ללא הצדקה עניינית, לאפשר מגע פיזי בין השייח' סלאח ובין בנו התינוק, שנולד במהלך מעצרו

האגודה לזכויות האזרח עתרה ב-22.6.04 בבית המשפט המחוזי בחיפה נגד שירות בתי הסוהר, בשמו של השייח' העצור ראאד סלאח ובשם בנו התינוק, בדרישה לאפשר לשייח' להחזיק את בנו הפעוט במהלך ביקורי משפחתו בבית המעצר. העתירה הוגשה בידי עורכת הדין לילה מרגלית מהאגודה לזכויות האזרח.

כזכור, השייח' ראאד סלאח נעצר לפני למעלה משנה, ומאז הוא שוהה במעצר. לפני כתשעה חודשים, בעודו עצור, נולד בנו הפעוט, ומאז אין שב"ס מאפשר לשייח' להחזיק את בנו במהלך ביקורי משפחתו בכלא, והוא נאלץ לפגוש אותו – כמו את יתר בני משפחתו – כאשר מחיצת זכוכית מפרידה ביניהם ואמצעי התקשורת היחיד ביניהם הוא מכשיר טלפון. במשך תקופת מה הוחזק השייח' העצור באחריותה של משטרת ישראל, ואז נמסר לו, בעקבות פניה של האגודה לזכויות האזרח, כי יוכל להחזיק את בנו הפעוט, אולם רק בתדירות של אחת לשלושה חודשים. מאוחר יותר נמסר לעו"ד מרגלית על ידי ראש מדור סיור במשטרה, כי הוחלט לאשר לעציר להחזיק את בנו במהלך כל ביקורי המשפחה בבית המעצר, אך בטרם יושמה החלטה זו הוחזר השייח' סלאח למשמורת שב"ס, אשר מוסיף לסרב לבקשותיו לקיים מגע פיזי עם בנו התינוק.

עו"ד מרגלית מדגישה, כי החלטת שב"ס למנוע מהעציר להחזיק את בנו התינוק ולחבקו, במהלך ביקורי המשפחה בבית המעצר, פוגעת קשות בזכותו הבסיסית לקשר ומגע עם בנו ובזכותו הטבעית של התינוק לקשר ומגע עם אביו. היא שוללת מהעציר, הנהנה מחזקת החפות, את זכויותיו כעצור שטרם נשפט, והיא נוגדת את עקרון טובת הילד. בית המשפט מתבקש לקיים דיון דחוף בעתירה, שכן מניעת המגע בין האב ובין בנו התינוק פוגעת קשות בהיווצרות הקשר ביניהם, ובכל יום שעובר נגזלים מהם רגעים שלא יסולאו בפז ושאינם ניתנים להשבה. החלטת שב"ס, נאמר בעתירה, נסמכת על ההוראה, הקובעת באופן גורף, כי אסירים ועצורים, המסווגים כביטחוניים, יפגשו מבקרים מאחורי מחיצת זכוכית. ואולם, טוענת עו"ד מרגלית, פקודה זו – ככל שהיא חלה על עצורים – אינה חוקית ודינה להתבטל, בהיותה סותרת את הוראות חוק סדר הדין הפלילי ואת תקנות סדר הדין הפלילי, אשר מעגנות את זכות העצור לביקורים ואת התנאים להגבלתה. בנוסף, היא פוגעת בזכויות יסוד של העצור ושל ילדיו, בניגוד לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, וזאת ללא הסמכה מפורשת בחוק, באורח בלתי מידתי ובאופן הלוקה בחוסר סבירות קיצוני.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לחיי משפחה,זכויות אזרחיות,זכויות בהליך הפלילי,זכויות במעצר ובחקירה

סגור לתגובות.