בג"ץ למדינה: לנמק מדוע לא יבוטל הקיצוץ בהבטחת ההכנסה

בג"ץ הוציא צו על תנאי בעתירות האגודה, התנועה למלחמה בעוני ועמותת מחויבות, והורה למדינה לנמק בתוך 45 ימים מדוע לא יבוטל הקיצוץ בגמלאות הבטחת ההכנסה

ב-16.3.04 הוציא בג"ץ צו על תנאי והורה למדינה לנמק בתוך 45 ימים מדוע לא יבוטל הקיצוץ בגמלאות הבטחת ההכנסה, שהתקבל בחוק ההסדרים לשנת 2003. צו זה הוצא בעתירותיהן של עמותת מחויבות לשלום וצדק חברתי, האגודה לזכויות האזרח והתנועה למלחמה בעוני נגד הקיצוץ, שהפחית לכמאה אלף משפחות מעוטות הכנסה כ-600 ש"ח בממוצע בחודש.

הצו הוצא על ידי הרכב חדש של שופטים, בו ישבו נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, והשופטים מישאל חשין ואליהו מצא, והתקבל בהסכמת שני הצדדים. את העתירות הגישו עורכי הדין אביגדור פלדמן ואבישי בניש, בשם עמותת מחויבות לשלום וצדק חברתי, ועורכת הדין שרון אברהם-ויס מהאגודה לזכויות האזרח, בשם האגודה ובשם התנועה למלחמה בעוני. הרכב השופטים החדש מצא לנכון למקד את הדיון בעצם הקיצוץ ולדון בסוגיית הסטנדרט לקיום אנושי בכבוד כחלק ממכלול העתירות. צו זה הינו הישג משפטי חשוב, המצביע על כך, שבית המשפט הכיר בחשיבותו של הדיון בזכותן של השכבות המוחלשות בחברה לקיום אנושי בכבוד.

העותרים הדגישו בפני בית המשפט, כי הקיצוצים כבר הטביעו את חותמם מזה כתשעה חודשים על כמאה אלף משפחות, המקבלות הבטחת הכנסה, ובשל כך קיימת חשיבות רבה להחשת הדיון המשפטי ולהימנעות מעיכובים מיותרים, כפי שבחרה המדינה לעשות מאז הוגשו העתירות, בינואר 2003.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לקיום בכבוד (רווחה וקצבאות),זכויות חברתיות,קצבאות קיום

סגור לתגובות.