שר הפנים יפעל להענקת מעמד לילדי אזרחים זרים שגדלו בישראל ובגרו בה

בעקבות עתירתה של האגודה לזכויות האזרח הודיע שר הפנים כי יפעל להעניק אזרחות או תושבות קבע לילדי אזרחים זרים, שגדלו בישראל וחיו בה שנים רבות

הבוקר פורסם, כי שר הפנים, אברהם פורז, הודיע, שיפעל להעניק אזרחות ישראלית או תושבות קבע, לילדי עובדים זרים, אשר חיו בישראל שנים ארוכות ובגרו בה. הודעה זו באה בעקבות עתירה מנהלית של האגודה לזכויות האזרח. העתירה, אשר נכתבה על ידי עו"ד מיכל פינצ`וק מהאגודה לזכויות האזרח, הוגשה בחודש פברואר האחרון בשמם של ארבעה אזרחים זרים, אשר נולדו בישראל, גדלו בה כישראלים לכל דבר, ועתה, עם הגיעם לבגרות, הם חסרי כל מעמד חוקי בארץ, חשופים כל העת לסכנת מעצר ולגירוש. סיפור עתירתם של הארבעה התפרסם לאחרונה בכתבה בתכנית "עובדה" בערוץ 2.

במצב הנוכחי, אנשים המצויים במצבם של ארבעת העותרים הופכים עם הגיעם לבגרות לחסרי כל מעמד חוקי בארץ. על אף שחיו שנים רבות בישראל (ארבעת העותרים אף נולדו בה), הם חיים בישראל, מולדתם וביתם, בלא כל מעמד חוקי, תוך סיכון מתמיד של גירוש מהארץ, וללא זכויות יסוד, כמו ביטוח רפואי, אפשרות לעבוד באופן חוקי ולהתפרנס למחייתם. עד כה עלו בתוהו כל ניסיונותיהם לקבל מעמד של קבע בארץ, וזאת בשל מדיניותו של משרד הפנים. כאמור, כעת הודיע שר הפנים, כי בכוונתו להעניק להם מעמד בישראל. האגודה לזכויות האזרח מברכת על כוונתו של השר פורז ומקווה, כי צעד זה יתממש בקרוב.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אזרחות ותושבות,זכויות אזרחיות,ילדים ישראלים,מהגרי עבודה

סגור לתגובות.