אין מקום להשארת הסמכות לסגירת עיתונים, אפילו בידי בית המשפט

בתגובה להודעתו של שר הפנים כי יפעל לביטולה של פקודת העיתונות, מברכת האגודה על כוונתו, אך דוחה את עמדתו של השר פורז, כי יש להותיר על כנה את האפשרות לסגירת עיתונים, גם תחת ביקורת שיפוטית.

בעקבות עתירה, שהגישה האגודה לזכויות האזרח בדרישה לבטל את פקודת העיתונות המנדטורית, הודיע היום שר הפנים, אברהם פורז, כי תבוטל חובת הרישוי להוצאת עיתונים, וכי הסמכות לסגירתם תועבר משר הפנים אל בית המשפט, שיכריע בכל בקשה של הממשלה לסגירת עיתון. פקודת העיתונות המנדטורית משנת 1933 מחייבת רישוי של עיתונים ומעניקה לשר הפנים ולפקידיו סמכות גורפת לסגירתם.

האגודה לזכויות האזרח מברכת על כוונתו של השר לבטל את פקודת העיתונות וסבורה, כי ביטול הצורך ברישוי עיתונים הנו צעד מבורך וראוי במדינה דמוקרטית, העולה בקנה אחד עם עקרונות חופש הביטוי וחופש העיסוק. עם זאת, האגודה לזכויות האזרח דוחה את עמדתו של השר פורז, כי יש להותיר על כנה את האפשרות לסגירת עיתונים, גם תחת ביקורת שיפוטית. לעמדת האגודה, אין במדינה דמוקרטית מקום למתן סמכות לסגירת עיתון. בתגובה לטענתו של השר פורז כי הותרת הסמכות לסגירה כזו בידי בית המשפט נובעת מן המצב הביטחוני הקשה בו נתונה מדינת ישראל, מדגישה האגודה, כי ישנם במשפט הישראלי די כלים להתמודדות עם ביטויים, שעלולים להוות סיכון בטחוני, ובהם הצנזורה הצבאית והאיסורים על הסתה לאלימות ועל עידוד מעשי טרור. לפיכך, אין בטענה זו עילה מספקת לפגיעה כל כך בוטה בחופש העיתונות במדינה דמוקרטית.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,חופש הביטוי,חופש העיסוק

סגור לתגובות.