יחולקו ערכות מגן גם לבני זוג פלסטינים הנשואים לאזרחים ישראלים

בעקבות פניות האגודה ניאות פיקוד העורף לחלק ערכות מגן לילדיהם של זוגות מעורבים, ישראלים ופלסטינים, ששוהים דרך קבע בישראל, גם אם מעמדם לא הוסדר. כן יחולקו ערכות מגן לפלסטינים הנשואים לאזרחים ישראלים, גם אם הם שוהים בארץ בלא היתר, בכפוף להצגת מסמכים מתאימים

בעקבות פניות חוזרות ונשנות של האגודה לזכויות האזרח, ניאות פיקוד העורף לחלק ערכות מגן גם לפלסטינים, הנשואים לאזרחים ישראלים, גם אם פלסטינים אלה שוהים בארץ בלא היתר. על פי תשובתו של פיקוד העורף, יוכלו בני-הזוג הפלסטינים, שמעמדם בארץ טרם הוסדר, לקבל ערכות מגן תמורת תשלום, כפי שהתאפשר עד עכשיו לעובדים זרים. את ערכות המגן יוכלו בני הזוג הפלסטינים לקבל, תמורת פקדון, בתחנות החלוקה לעובדים הזרים, המצויות בחלק מסניפי הדואר וחנויות המשביר לצרכן. עוד השיב פיקוד העורף, כי בני זוג אלה יוכלו לקבל את הערכות בתנאי שיגיעו לתחנת החלוקה עם בן זוגם הישראלי ויציגו מסמך של מנהל האוכלוסין במשרד הפנים אודות דחיית בקשתם לאיחוד משפחות בשל ההקפאה של הליכים אלה על ידי הממשלה.

האגודה לזכויות האזרח קיבלה בברכה את ההסכמה לחלק ערכות מגן לבני הזוג הפלסטינים החיים בישראל, ואולם השיבה לפיקוד העורף כי קיים קושי להשיג את המסמכים המבוקשים ממשרד הפנים, וביקשה מצה"ל להנהיג מדיניות גמישה יותר ולהסתפק בהוכחות בדבר נישואין או בדבר הגשת בקשה לקבלת מעמד בישראל בעבר, או הצגה של אשרה לשהייה בישראל, גם אם תוקפה כבר פג. עד עתה טרם התקבלה תשובה לבקשה זו.

בעקבות מכתב קודם של האגודה לזכויות האזרח, ניאות פיקוד העורף לחלק ערכות מגן לילדיהם של זוגות מעורבים, ישראלים ופלסטינים, אשר שוהים דרך קבע בישראל, גם אם מעמדם של ילדים אלה לא הוסדר והם אינם בעלי אזרחות או מעמד אחר בישראל. לפי תשובת פיקוד העורף, ילדים כאלה, אשר נולדו בישראל, יוכלו לקבל את הערכות עם הצגה של תעודת לידה ישראלית. עוד הוסיף פיקוד העורף, כי גם ילדים שלא נולדו בישראל, אך אחד מהוריהם הוא ישראלי ואשר הם מוחזקים על ידו דרך קבע בישראל, יוכלו לקבל ערכות מגן. זאת גם אם מעמדם בארץ טרם הוסדר והם אינם רשומים בתעודת הזהות של ההורה הישראלי, אך בכפוף להוכחה של עובדות בסיסיות אלה. לפי תשובת פיקוד העורף, הילדים יוכלו לקבל את הערכות בתחנות החלוקה לעובדים הזרים.

הפניות לפיקוד העורף, שנשלחו על ידי עו"ד הדס תגרי מהאגודה לזכויות האזרח, נכתבו בעקבות פנייתו לאגודה של תושב טירה הנשוי לאזרחית פלסטינית אשר מתגוררת עמו בישראל ומעמדה בארץ עדיין לא הוסדר. לבני הזוג שלושה ילדים, שרק אחד מהם קיבל עד כה אזרחות ישראלית. האזרח פנה לאגודה לזכויות האזרח לאחר שפיקוד העורף סירב לספק לו ערכות מגן עבור שני ילדיו האחרים.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לחיים ולשלמות הגוף,זכויות אזרחיות

סגור לתגובות.