35 עובדים סינים שהוחלט לגרשם מהארץ ישוחררו ממאסר

בפסק דין תקדימי של השופטת מוסיה ארד, שניתן ב-26.2.02, הורתה השופטת לשחרר את 35 האזרחים הסינים ממאסרם, לבטל את צווי ההרחקה שהוצאו נגדם, ולעשות מאמץ לשלבם בעבודה אצל מעסיקים בעלי היתר העסקה כדין. שחרורם מהמאסר עוכב, לאחר שהמדינה ערערה על פסק הדין.

פסק דין תקדימי של השופטת מוסיה ארד, סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, ניתן בעתירתם של 35 אזרחים סינים ושל ארגוני זכויות האדם "האגודה לזכויות האזרח בישראל", "מוקד סיוע לעובדים זרים", "קו לעובד" ו"מרכז השופט חיים כהן להגנה משפטית על זכויות אדם". בפסק הדין הורתה השופטת ארד לשחרר לאלתר את 35 האזרחים הסינים ממאסרם, לבטל את צווי ההרחקה שהוצאו נגדם, ולעשות מאמץ לשלבם בעבודה אצל מעסיקים בעלי היתר העסקה כדין. עוד נקבע בפסק הדין, כי ל- 35 האזרחים הסינים יינתנו רשיונות לשהייה ועבודה בישראל לתקופה של לפחות 6 חודשים וכי המשיבים ישלמו לעותרים הוצאות בסך 50,000 שקלים.

בפסק הדין נכתב, כי "ההחלטה לאסור את העובדים הסינים ולהרחיקם מהארץ במקום לנסות ולשבצם בעבודה, חורגת ממתחם הסבירות. נוכח מצבם הקשה ביותר של העותרים והעובדה כי הם הגיעו לישראל לאחר שקיבלו אשרות כניסה ורשיונות עבודה כדין, ולאור החלטת הממשלה האמורה בדבר הגדלת מכסות העובדים הזרים, אין מנוס מהמסקנה כי ההחלטה לאסור את העותרים ולהוציא נגדם צווי הרחקה בטרם נסתיימה תקופת רשיון העבודה שניתן להם, ובלי שנעשה ניסיון לשבצם בעבודה חלופית, וזאת רק משום שאינם נמצאים אצל המעסיק הרשום בדרכונם, מתעלמת משיקולים עניינים והיא בלתי סבירה ובלתי מידתית". עוד כתבה השופטת ארד, כי "יש לעשות מאמץ עליון למזער ככל האפשר את הפגיעה בעובדים הזרים שכבר נמצאים כאן. יש להתחשב במצבם, בציפיותיהם ובכבודם כבני אדם".

שחרורם של האזרחים הסינים מהמאסר עוכב, לאחר שהמדינה ערערה על פסק הדין וביקשה לעכב את ביצועו. ב-3.3.02 הורתה שופטת בית המשפט העליון דורנר לעכב את ביצוע פסק הדין של בית המשפט המחוזי עד למתן פסק דין בערעור שהגישה המדינה, אך עם זאת הורתה על שיחרורם של העובדים הסינים ממאסרם.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אזרחות ותושבות,זכויות אזרחיות,מהגרי עבודה

סגור לתגובות.