הסירוב להכניס לישראל את הזמר הניגרי היה החלטה שגויה ובלתי סבירה

כך קבע בג"צ ב- 23.8.01, בפסק הדין בעתירת האגודה נגד משרד הפנים. השופטים קבעו כי "מניעת כניסתם של אמנים אינה יכולה להיחשב כאמצעי לגיטימי להתמודדות עם תופעת העובדים הזרים"

ב- 23.8.01 ניתן פסק הדין בעתירת האגודה לזכויות האזרח נגד החלטת הממונה על אשרות וזרים במשרד הפנים, שלא לאפשר את כניסתו לישראל של הזמר הניגרי פיטרס שינה ולהקתו. לאחר הביקורת החריפה כלפי משרד הפנים שמתחו שופטי בית המשפט העליון אליהו מצא, דליה דורנר ואיילה פרוקצ`יה בדיון שהתקיים ביום א`, עוד הוסיפו וכתבו בפסק הדין: "מוצאים אנו לנכון לחזור ולהבהיר, כי ההחלטה לדחות את הבקשה למתן אשרות כניסה, ואשר כנגדה הופנתה העתירה שלפנינו, הייתה, בעליל, החלטה שגויה שחרגה ממיתחם הסבירות… מניעת כניסתם של אמנים, אך בשל כך שלעובדים זרים השוהים בישראל שלא כדין עשוי להיות עניין מיוחד באמנותם, אינה יכולה להיחשב כאמצעי לגיטימי להתמודדות עם תופעת העובדים הזרים. יש להצטער שבית המשפט נאלץ לעסוק בעניין אלמנטרי, שיכול וצריך היה למצוא את פתרונו במתן ייעוץ משפטי ליחידה במשרד הפנים המופקדת על בדיקתן של בקשות מסוג זה".

כזכור, בעתירה, שהוגשה לפני כשבועיים, דרשה עו"ד מיכל פינצ`וק מהאגודה לזכויות האזרח, לתת לזמר וללהקתו אשרת כניסה לישראל ורישיון לישיבת מעבר בת חמישה ימים על-מנת שיוכלו להופיע בתל אביב בסוף החודש כפי שתוכנן תחילה. לאור קוצר הזמן שנותר עד לתאריך המקורי של המופע, נאלצו אמרגני הזמר לדחות את המופע לתאריך 3.10.01.

העתירה הוגשה בעקבות החלטת הגב` כרמון למנוע את כניסתו לארץ של הזמר ולהקתו, שכן לטענתה אם יופיע הזמר בארץ, יהיה בכך משום מתן עידוד לקהילה האפריקנית, היושבת בארץ באופן בלתי חוקי, בניגוד למדיניות הממשלה.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,חופש הביטוי,מהגרי עבודה

סגור לתגובות.