צה"ל מסרב לספק אוכל כשר לחיילים חרדים

היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, עו"ד דן יקיר, פנה לפרקליטות בבקשה לטפל בדחיפות בתלונתו של חייל חרדי. החייל אינו יכול לאכול בבסיס בו הוא משרת ונאלץ מאז גיוסו, לפני כשנתיים, מאחר שצה"ל אינו מספק לו אוכל כשר למהדרין, לממן מכיסו את ארוחותיו.

נציב קבילות החיילים השיב לפנייתו של החייל כי "לא ניתן לספק את דרישותיו המיוחדות של כל חייל בשל טעמו המיוחד או מכל סיבה אחרת" וכי צה"ל דווקא מספק מוצרי מזון רבים כשרים למהדרין. בתגובה טוען עו"ד יקיר, כי לפי פקודות מטכ"ל מוטלת על צה"ל החובה לשלם דמי כלכלה לחיילים בעלי דרישות תזונתיות מיוחדות ולכן החייל החרדי זכאי להחזר כספי של עלות ארוחותיו, כפי שמקבלים חיילים טבעוניים, קראים ושומרונים.

עו"ד יקיר מוסיף, כי לאחר בדיקה יסודית מתברר, כי אין בצה"ל כמעט מוצרי מזון בהכשר של בד"צ, ומעט המוצרים שישנם אינם יכולים להוות בסיס לכלכלתו היומית של אף חייל. אפשרויות האכילה של החייל החרדי אינן קרובות אפילו לתפריט החובה הצה"לי, במיוחד בשנה הנוכחית שהיא שנת שמיטה, ולכן החייל אינו יכול גם לאכול את הירקות שמספק הצבא.

במכתבו מדגיש עו"ד יקיר כי מדובר בפגיעה מתמשכת בזכויותיו הבסיסיות של החייל, הנאלץ לממן מכיסו את ארוחותיו ואינו אוכל כמעט אף מוצר מזון צה"לי מיום גיוסו, וכי זוהי אפליה כלפי אוכלוסיית החיילים החרדים המשרתים בבסיסי צה"ל השונים ולא ביחידה מיוחדת המיועדת לחרדים בלבד.

לפיכך דורשת האגודה לזכויות האזרח מהפרקליטות הצבאית להעניק לחייל החזר כספי בשווי ארוחותיו, לפי חישוב דמי הכלכלה שמקבלים חיילים הנזקקים לתזונה מיוחדת וכן לספק אוכל ברמת הכשרות הנדרשת לכל החיילים החרדים בבסיסי צה"ל השונים או לחלופין, לדאוג לתשלום דמי כלכלה עבורם.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: גזענות ואפליה,הזכות לשוויון,זכויות אזרחיות,חופש הדת והחופש מדת

סגור לתגובות.