חופש הביטוי

האגודה לזכויות האזרח: משטרת ישראל אינה צנזורית של סטטוסים מרגיזים בפייסבוק

חופש הביטוי

 בעקבות פרסומים על פתיחה בחקירה נגד חייל שהעלה לפייסבוק צילום הכולל אמירות שמשוות בין הרב עובדיה יוסף ז"ל לבין היטלר, פנתה האגודה לזכויות האזרח למשנה לפרקליט המדינה ולפרקליט הצבאי הראשי. האגודה דורשת לסגור את החקירה מחוסר אשמה ולהבטיח כי לא יינקטו נגד החייל סנקציות במסגרת הצבאית.

אתמול פורסם כי המש­טרה פתחה בחקירה נגד חייל תושב אשדוד, שהעלה לפייסבוק תמונה של היטלר עם כיתוב המשווה בינו לבין הרב עובדיה יוסף ז"ל. בפרסומים צוין, כי המשטרה אילצה את החייל להסיר את התמונה מהאתר מבלי להתייחס לטענותיו כי מדובר בפגיעה בחופש הביטוי שלו. עוד פורסם כי החייל רותק לבסיס למשך 30 יום.

במכתב ששלח היום (10.10.2013) למשנה לפרקליט המדינה אלי אברבנאל מציין עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, כי "מיותר להכביר מילים על חוסר הטעם הבוטה שבפרסום, אבל ענייננו בפנייה זו איננו בכך, אלא בפעולתה של המשטרה למנוע ביטוי, שאף אם הוא מקומם, דוחה ופוגעני, אין בו שמץ של עבירה פלילית. משטרת ישראל אינה צנזורית של סטטוסים מרגיזים בפייסבוק, ואינה רשאית לדרוש את הסרתם. חופש הביטוי כולל גם את הזכות לפרסם עמדות מקוממות ושנויות במחלוקת. המשטרה אינה מוסמכת לפתוח בחקירה בגין פרסומים שכאלה, ופעולתה במקרה זה עלולה לפגוע בדיון ציבורי ופתוח, שהוא הבסיס לכל חברה דמוקרטית".

האגודה לזכויות האזרח פנתה גם ליועץ המשפטי של המשטרה, תנ"צ שאול גורדון, בדרישה לבחון נקיטה בהליכים משמעתיים נגד הגורמים במשטרה שחרגו באופן בוטה מסמכותם ופתחו בחקירה פלילית נגד אדם החשוד בפרסום סטטוס בפייסבוק. בנוסף, פנתה האגודה לפרקליט הצבאי הראשי אלוף דן עפרוני, בדרישה כי לא יינקטו צעדים משמעתיים כלשהם נגד מפרסם הסטטוס, וכי לא תיפתח חקירת מצ"ח.

פניית האגודה למשנה לפרקליט המדינה

פניית האגודה ליועץ המשפטי של המשטרה

פניית האגודה לפרקליט הצבאי הראשי

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות

סגור לתגובות.