אסירים יוכלו להתייחד עם בני זוגם – גם אם הם מאותו המין

CC-BY: torbakhopperCC-BY: torbakhopper

כך הודיע שירות בתי הסוהר לאגודה לזכויות האזרח, אחרי שנים של מאבקים

 

אחרי שנים רבות של התנגדות עיקשת וסירוב להתיר מפגשי התייחדות לאסירים עם בני זוגם מאותו המין, מסר שב"ס בהודעה לאגודה לזכויות האזרח, כי מערך השיקולים, לפיו יוחלט אם לאפשר לאסיר מפגש התייחדות עם בן או בת זוג, יהיה זהה, הן  באשר לזוגות הטרוסקסואליים והן באשר לזוגות בני אותו המין. פניית האגודה בנושא נשלחה בתחילת שנת 2009, ובה דרש עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה, לאפשר לאסירים ולאסירות לקיים מפגשי התייחדות עם בני ובנות זוגם גם כאשר מדובר בזוגות מאותו המין.

עד כה, עמדת שירות בתי הסוהר היתה כי פקודת הנציבות בעניין מפגשי התייחדות חלה רק על זוגות הטרוסקסואליים; גם בית המשפט קיבל עמדה זו. כך, ב-2006 דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה של אסיר שביקש מפגשי התייחדות עם בן זוגו, בנימוק שפקודת נציבות השב"ס הנוגעת להתייחדות מתייחסת מפורשות לבני זוג שהם גבר ואשה. ערעורו לבית המשפט העליון לא נדון כיוון שמאסרו הסתיים.

עו"ד דן יקיר, היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח: "חבל שהמהפכה לגבי זכויות קהילת הלהט"ב הגיעה לשירות בתי הסוהר רק עכשיו. זכויות האדם, ובהן הזכות לשוויון, לא נעצרות בשערי הכלא. זהו צעד נוסף וחשוב בביסוס ההבנה, שיחסים הומוסקסואליים הם שווי ערך ליחסים הטרוסקסואליים."

פניית האגודה לזכויות האזרח לשב"ס

תשובת שב"ס

 
קישורים:
שב"ס: לא נפלה זוגות חד-מיניים בביקורי התייחדות, הארץ, 3.7.2013

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לשוויון,זכויות אזרחיות,זכויות אסירים,זכויות בהליך הפלילי,זכויות להט"ב

סגור לתגובות.