חופש הביטוי

האם יש להעניש אדם בגין מאמר ביקורת נגד הרב הצבאי הראשי?

חופש הביטוי

ביום חמישי הקרוב (23.5.2013) ידון הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בירושלים בערעור שהגיש הרב אליצור סגל, שהורשע בעבירה של העלבת עובד ציבור, לאחר שפרסם באתר "מנהיגות יהודית" מאמר ביקורת נגד הרב הצבאי הראשי דאז, תא"ל ישראל וייס. האגודה לזכויות האזרח ביקשה להצטרף לדיון בערעור במעמד "ידיד בית המשפט".

בבקשה מטעם האגודה מזהירה עו"ד לילה מרגלית כי הרשעתו של סגל בעבירת העלבת עובד ציבור "מהווה עליית מדרגה מדאיגה […] העלולה לערער את ההגנה על חופש הביטוי הפוליטי במדינת ישראל ואת זכות האזרח לבקר את התנהלותם של אנשי ציבור ללא מורא".

על המאמר שבו תוקף סגל את הרב הצבאי הראשי כותבת מרגלית כי הוא "כולל אמנם אמירות קשות, אולם במדינה דמוקרטית זו זכותו היסודית של אזרח להביע ביקורת כנגד איש ציבור בלשון בוטה ופוגענית."

עו"ד מרגלית: "לצערי, אין זה המקרה היחיד מהתקופה האחרונה, בו הוגש כתב אישום נגד אזרח בעבירה של "העלבת עובד ציבור", בגין ביקורת חריפה שפורסמה ברשת נגד עובד ציבור בכיר. במדינה דמוקרטית, אדם זכאי לבקר את השלטון – וגם את עובדי הציבור – ללא מורא, ומבלי לחשוש שהדבר יוביל להרשעה ולרישום פלילי ולאיומים במאסר."

ב-25.12.2012 הרשיע בית משפט השלום בירושלים את הרב אליצור סגל בעבירה של העלבת עובד ציבור בשל המאמר שפרסם ושבו מתח ביקורת על הרב וייס. השופטת אילתה זיסקינד גזרה על סגל עונש של חצי שנת מאסר על תנאי וכן תשלום של 7,000 ₪, 4,000 ₪ מתוכם פיצוי לרב וייס, ועוד 3,000 ₪ קנס.

בקשת ההצטרפות של האגודה לזכויות האזרח

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,חופש הביטוי

סגור לתגובות.