הישג לארגוני זכויות האדם: משרד הבריאות ביטל את מכרז הפרטת מרכזי המתדון

בעקבות עתירת האגודה ורופאים לזכויות אדם, הודיע משרד הבריאות כי המכרז הנוכחי של הפרטת מרכזי חלוקת המתדון יבוטל. מכרז חדש צפוי להתפרסם תחתיו. הארגונים הביעו שביעות רצון מביטול המכרז, אך התריעו כי טרם הוסרה הסכנה לעתיד הטיפול בנפגעי הסמים

משרד הבריאות הודיע הבוקר (22.8.10) לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים, כי בעקבות טענות שהועלו בעתירתם של האגודה לזכויות האזרח ורופאים לזכויות אדם, יחד עם נפגעי סמים המטופלים במרכזי המתדון, המכרז הנוכחי של הפרטת מרכזי חלוקת המתדון יבוטל. מכרז חדש צפוי להתפרסם תחתיו.

בארגונים הגיבו בסיפוק על הודעת משרד הבריאות, אולם מתחו ביקורת על כוונת המשרד לאפשר לחברות מסחריות להשתתף במכרז.

עו"ד משכית בנדל מהאגודה לזכויות האזרח: "אוכלוסיית נפגעי הסמים היא אחת האוכלוסיות המוחלשות והמנודות ביותר בישראל, ואסור להפקיר אותה בידי קבלנים פרטיים. הניסיון המר בעבר של העברת המרכזים הללו לידיים פרטיות הראה, כי שיקולי רווח והפסד, יחד עם פיקוח ציבורי אפסי, הם הרי-אסון עבור נפגעי הסמים המטופלים במרכזים."

מכרז הפרטת מרכזי חלוקת המתדון פורסם בסוף מאי 2010 ונועד להסתיים בסוף יולי האחרון; בעקבות עתירתם של ארגוני זכויות האדם ונפגעי הסמים, וכן עתירה נוספת מטעם העמותה המפעילה כיום את המרכזים, הורה בית המשפט להקפיא את המכרז ל- 20 יום; הבוקר, הודיע משרד הבריאות על ביטולו המלא.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לבריאות,הזכות לשירותי רווחה,הפרטה,זכויות חברתיות

סגור לתגובות.