ליצמן: שירותי בריאות שיניים לילדים – החל מתחילת יוני 2010

בכנס שהתקיים הבוקר (7.4.10) בנושא רפואת שיניים ציבורית, חשף סגן שר הבריאות טפח מתכנית משרד הבריאות להסדרת שירותי בריאות שיניים ציבורית לילדים. להערכתו, יישום התכנית יתאפשר עד לתחילת חודש יוני לכל המאוחר

את הכנס ארגנה הקואליציה לבריאות שיניים ציבורית, שבה חברים: ארגון ההורים הארצי, א"שי – ארגון השיננות הארצי, יסו"ד – ישראל סוציאל-דמוקרטית, האגודה לזכויות האזרח בישראל, האגודה לזכויות החולה, מרכז אדווה, סנגור קהילתי, עמותת רופאי השיניים הערביים בישראל, צרכני בריאות ישראל, רופאים לזכויות אדם ושתי"ל – הנחייה וייעוץ.

בכנס ציין סגן השר, בין השאר, כי בשלב הראשון הילדים שיהיו זכאים לשירותי בריאות שיניים ציבורית צפויים להיות בגילאים 0-12; הוא הביע תקווה כי בהמשך, יתאפשר למשרד הבריאות לספק שירותי בריאות שיניים ציבורית גם לקשישים מעל גיל 70, אולם ציין כי אינו מעריך שבתקופתו תורחב תחולת הסל לכדי גילאי 0-18.

סגן השר רמז גם לאופן שבו יסופקו שירותי הבריאות, כשציין כי הוא רואה בחיוב שיתוף פעולה עם העמותות ההתנדבותיות המפעילות כיום מרפאות לטיפולי שיניים בחינם, וכן עם קופות החולים. הוא אף ציין כי קופות החולים המספקות כיום שירותי רפואת שיניים במסגרת פרטית למטרות רווח ("כללית סמייל" ו"מכבי דנט") יידרשו להפסיק את אספקת השירותים הללו, מחשש לניגוד אינטרסים. הוא הוסיף עוד, כי עבור השירותים ייגבו דמי השתתפות שעלותם תהיה "סמלית".

רמי אדוט, ראש תחום הזכות לבריאות באגודה לזכויות האזרח, החברה בקואליצייה לבריאות שיניים ציבורית, ציין כי "סגן השר ליצמן מראה נחישות בכוונתו לקדם את תכניתו לשירותי רפואת שיניים ציבורית. יש לקוות כי זהו צעד ראשון, וחשוב ביותר, בדרך לתיקון העיוות ההיסטורי ולהכללת שירותי בריאות השן בסל הבריאות בישראל."

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: בריאות השן,הזכות לבריאות,זכויות חברתיות

סגור לתגובות.