אלפים בישראל אינם זכאים לשירותי בריאות בסיסיים

מחר (27.1.10) יתקיים דיון בעתירת האגודה, רופאים לזכויות אדם וכיאן, בדרישה לתת זכויות סוציאליות (בריאות וביטוח לאומי) לנפגעי "חוק האזרחות" – אנשים המתגוררים בישראל כדין עם משפחותיהם, אך מעמדם מוקפא, ללא אפשרות לקבלת מעמד תושב המקנה זכויות סוציאליות

במרץ 2009 עתרו לבג"ץ האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם וכיאן – ארגון פמיניסטי, בדרישה להקנות זכויות סוציאליות – זכאות לקופת חולים וביטוח לאומי – לבני זוג ולילדים של אזרחים ישראליים אשר שוהים בישראל מזה שנים בהיתרים זמניים לכאורה, בגלל "חוק האזרחות" שאוסר באופן גורף על הקניית מעמד של קבע לתושבי השטחים.

בעתירה, מציינים עורכי הדין דורי ספיבק ועודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח, כי בדברי ההסבר לחוק האזרחות צוין כי התכלית לו בטחונית בלבד. לפיכך, אין הצדקה שלא להחיל את הזכויות הסוציאליות על מי שמתגוררים בישראל כדין; לשלילת זכותם לקבל טיפולים רפואיים אין, ולא יכולה להיות, כל תכלית בטחונית.

ביוני 2009 התקיים דיון ראשון בעתירה, בסופו הוצא צו על תנאי המחייב את המדינה לנמק מדוע לא תפעל כמבוקש בעתירה. נוסף על כך ביקשו העותרים להוציא צו ביניים, שיקנה לנפגעי חוק האזרחות זכאות לבריאות קבלת שירותי בריאות בסיסיים מקופות החולים במהלך הדיון בעתירה, לנוכח התארכות עבודת הוועדה הממשלתית המגבשת את תשובת המדינה למבוקש בעתירות. לאחרונה נמסר שידרשו לפחות שישה חודשים נוספים עד לגיבוש עמדת הוועדה. שאלת צו הביניים תידון מחר בפני השופטים ביניש, פוגלמן, רובינשטיין.

בג"צ 2649/09

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לבריאות,הזכות לקיום בכבוד (רווחה וקצבאות),זכויות חברתיות

סגור לתגובות.