מבקשי מקלט ופליטים

נדחתה העתירה נגד גירוש מבקשי מקלט לדרום סודן

צילום: חגי מטרצילום: חגי מטר

הבוקר (7.6.2012) דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את העתירה שהגישו ארגוני זכויות אדם נגד גירוש מבקשי מקלט לדרום סודן בעת הזאת. בלב העתירה שהגישו הארגונים עמד החשש לשלומם ולביטחונם של המוחזרים והטענה כי בעת הזאת המצב בדרום סודן אינו בטוח ואינו יציב. עם הגשת העתירה הוציא בית המשפט המחוזי בירושלים צו ארעי, המשהה את גירוש של הקהילה הדרום-סודנית בישראל עד להחלטה אחרת.

היום, כאמור, נדחתה העתירה. הארגונים העותרים –  א.ס.ף – ארגון סיוע לפליטים ולמבקשי מקלט בישראל, האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם, המרכז לקידום פליטים אפריקאים ומוקד סיוע לעובדים זרים – מביעים צער על החלטת בית המשפט. אנו חוששים לשלומם ולביטחונם של המגורשים, ובמיוחד לשלום הילדים העומדים להישלח למקום מסוכן.

הקהילה הדרום-סודנית, קהילה אוהדת ישראל, נאבקה בחודשים האחרונים באמצעים חוקיים להגן על עצמה, והיום היא מבקשת כי רשות ההגירה תאפשר את היערכותה לעזיבתם של בני הקהילה בצורה מכובדת ולא כפושעים.

אנו דורשים כי המדינה תעמוד בהתחייבותה, אשר עוגנה בפסק הדין, לאפשר לחברי הקהילה להגיש בקשות מקלט פרטניות וכי תבדוק בקשות אלו באופן הוגן וראוי.

לא נותר אלא לקוות כי המצב בדרום סודן יישתפר ויתייצב בחודשים הקרובים כך שההחלטה על הגירוש לא תעלה במחיר כבד של חיי אדם.

עת"מ 53765-03-12

פסק הדין

 

קישורים:

בית המשפט קבע: גירוש אזרחי דרום סודן – חוקי, וואלה, 7.6.2012

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,מבקשי מקלט ופליטים

סגור לתגובות.