מבקשי מקלט ופליטים

פתרונות – לא הסתה

פתרונות - לא הסתה

למה הממשלה מעדיפה להסתפק בדיבורים על פיתרונות קלים במקום להוציא לפועל פתרונות אמיתיים למצוקת התושבים

 

היום התבשרנו כי בכוונת הממשלה לגרש לדרום סודן את אזרחי המדינה החדשה השוהים בישראל. מדובר באוכלוסיה המונה, על פי ההערכות, כ-800 איש בלבד. רובם הגדול של מבקשי המקלט בישראל הם אזרחי אריתריאה. שר הפנים אומר שהם לא פליטים, שיש לכלוא ולגרש אותם. אז למה בעצם זה לא קורה?

היום הוא יום העצמאות של אריתריאה. מחר יתקיימו בכל העולם הפגנות מול שגרירויות מדינת אריתריאה. גם כאן בישראל יפגינו פליטים אריתריאים מול השגרירות ברח' ביאליק ברמת גן.

אריתריאה  מוגדרת בדוחות של האו"ם וארגונים בינלאומיים כדיקטטורה מוחלטת ללא חירויות לפרט. במדד חופש העיתונות של ארגון עיתונאים ללא גבולות מינואר האחרון, אריתריאה נמצאת במקום ה-179 והאחרון במדד חופש העיתונות. אפילו הדיקטטורה הצפון קוריאנית לפניה. דוחות בינלאומיים מספרים על גיוס לצבא לתקופה בלתי מוגבלת, רדיפות של קבוצות דתיות, עינויים. זו הסיבה שאזרחי אריתריאה נמלטים ממנה בהמוניהם, אף שהדבר כרוך בסכנת חיים, וזו גם הסיבה לכך שהאו"ם קבע שאין לגרש אזרחים אריתראים בחזרה לארצם. בניגוד לרושם שנוצר בארץ, אזרחי אריתריאה לא מגיעים רק לישראל, אלא גם למדינות עניות ברחבי יבשת אפריקה.

מה יקרה אם בכל זאת יגרשו אותם בחזרה? בשנים האחרונות, לוב ומלטה גירשו אזרחים אריתראים לארצם. בהמשך התגלה כי האזרחים שהוחזרו נכלאו ועונו. זה מה שיעלה גם בגורלם של אזרחים אריתראים שיוחזרו מישראל. האריתראים עדיין כאן משום שממשלת ישראל מכבדת את הנחיות נציבות הפליטים של האו"ם. אם הממשלה תחליט על גירושם, ישראל תתפרסם בעולם כמדינה ששלחה בני אדם למקום בו נשקפת להם סכנה.

גם כליאת מבקשי המקלט לא תשנה הרבה. כבר כעת מקודמת במהירות בניית מתקן הכליאה לפליטים. מדובר בפרויקט תשתיתי עצום שעולה לקופת המדינה מיליונים רבים, אבל גם הוא יוכל להכיל לכל היותר 6,000 איש.

ראש הממשלה ושר הפנים שלנו לא לוקחים אחריות. הם מעדיפים להסית ולשחרר הבטחות ריקות שאין להם שום כוונה לממש, במקום לעשות את הדבר הנכון: לגלות מנהיגות. לדבר בגובה העיניים עם הציבור בישראל ולהודות שאין פיתרונות בזק,  ושמבקשי המקלט לא ייעלמו מחר, ויחד עם זה, להקצות תקציבים ומשאבים כדי לתת לתושבי השכונות את כל הביטחון, הניקיון והרווחה שמגיעים להם. הם יכולים גם להקשיב למפכ"ל שאומר את הדבר הטריוויאלי ביותר – הפסיקו לדחוף אותם לפשע ולייאוש, ותנו להם לעבוד.

ראו גם: דברים שאומרים לנו על מבקשי מקלט
 
להגדלה לחצו על התמונה

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,מבקשי מקלט ופליטים

סגור לתגובות.