נדחתה עתירת אסיר ביטחוני להמשיך לימודיו באוניברסיטה הפתוחה

אילוסטרציה(By ~Ori (public domain

בית המשפט המחוזי (מחוז מרכז) דחה היום (7.5.2012) את עתירתו של האסיר מוחמד כרים יונס, שדרש לאפשר לו להמשיך בלימודיו באוניברסיטה הפתוחה. בעתירה, שהגישה עו"ד אן סוצ'יו מהאגודה לזכויות האזרח, צוין כי ביולי 2011 הופסקו לימודיו של יונס על ידי שירות בתי הסוהר (שב"ס), כחלק ממדיניות הסנקציות על האסירים הביטחוניים שנועדה להפעיל לחץ על מנת להביא לשחרור גלעד שליט. למרות ששליט שוחרר באוקטובר 2011, שב"ס סירב להתיר ליונס וליתר האסירים הביטחוניים לחדש את לימודיהם, כעת בנימוקים שהוגדרו כביטחוניים ומבוססים על חומר חסוי.

יונס שפוט למאסר עולם ומרצה את מאסרו כבר 28 שנה, מאז היה בן 23 (שנת 83'). מאז שנת 96' הוא לומד באוניברסיטה הפתוחה, על חשבונו.

עו"ד אן סוצ'יו: "גם לאסיר שחירותו נשללה ממנו יש זכויות אדם, ובהן הזכות לחירות רוחנית והשכלה. בניגוד לאסירים פליליים, עבור אסיר ביטחוני, הלימודים באוניברסיטה הפתוחה הם אחד האפיקים היחידים למימוש הזכויות הללו. מקומם שזכות בסיסית נשללת מאסירים באופן קולקטיבי, בלי כל קשר לנסיבות הספציפיות שנוגעות לכל אחד ואחד מהם וללא שיקולים רלוונטיים. שב"ס מתעקש להמשיך מדיניות שנועדה להביא לשחרור שליט גם לאחר שהשחרור יצא לפועל, תוך שימוש בנימוקים לא ענייניים".

עת 4902-08-11

לעתירה ולהחלטת בית המשפט

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,זכויות אסירים,זכויות בהליך הפלילי,זכויות האדם בשטחים הכבושים,חופש הביטוי,מערכת המשפט

סגור לתגובות.