בעקבות עתירת האגודה משרד השיכון החל לפרסם באינטרנט נהלים פנימיים

לראשונה: משרד השיכון מפרסם באינטרנט שורה של נהלים פנימיים, הכוללים בין השאר את תנאי הזכאות לסיוע בדיור. הדרישה לפרסום הנהלים עלתה במסגרת עתירה שהגישה האגודה

בעקבות עתירת האגודה לזכויות האזרח, החל משרד השיכון בימים האחרונים להעלות את נהליו לאתר האינטרנט של המשרד, בכתובת  http://www.moch.gov.il/Pages/nehalim.aspx.

הדרישה לפרסום הנהלים עלתה במסגרת עתירה שהגיש עו"ד גיל גן-מור מהאגודה לזכויות האזרח לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, בשמו של אסיר משוחרר חסר בית. עוד טרם שחרורו, פנה האסיר, ג', לגורמי הרווחה בכלא בבקשה לסיוע בדיור. גורמי הרווחה בכלא וברשות לשיקום האסיר, השיבו פניו ריקם וטענו כי על פי כללי משרד השיכון אין ביכולתם לסייע לו. אלא שאותם גורמים טעו; נהלי משרד השיכון דווקא כוללים הנחיות מפורשות לטיפול באסירים משוחררים חסרי בית, אולם גורמי הרווחה לא הכירו אותם. בינתיים, ג' מצא עצמו נודד בין מקלטי לילה ובתיהם של קרובי משפחה. רק לאחרונה, כחודשיים לאחר שחרורו, הוסדרה זכאותו לקבלת סיוע.

העוול שנעשה לג' היה יכול להימנע, לו כל גורמי הרווחה היו מודעים לנהלי משרד השיכון. עוד רבים המעוניינים בסיוע בשכר דירה או דיור ציבורי, אינם מודעים לתנאי הזכאות. האגודה לזכויות האזרח דרשה את פרסומם מלא של נהלי משרד השיכון, ואכן, בימים האחרונים החל המשרד בפרסום נהליו באתר הרשמי.

בכך, מצטרף משרד השיכון למשרד הפנים, אשר נאלץ גם הוא, בעקבות עתירת האגודה לזכויות האזרח, לפרסם את נהליו באינטרנט.

עו"ד גיל גן-מור מהאגודה לזכויות האזרח: "מדיניות הסיוע בדיור של משרד השיכון נוגעת למאות אלפים בישראל; אף על פי כן, עד כה, הנהלים והקריטריונים המלאים לקבלת הסיוע הוסתרו מהציבור. זכאי הסיוע לא תמיד ידעו על זכאותם, או שהמידע שניתן להם היה חלקי. במדינה דמוקרטית, משרד ממשלתי חייב לפעול בשקיפות מלאה, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר בפרסום נהלים אשר נוגעים לזכות היסוד לדיור של רבים במדינה.
האגודה לזכויות האזרח תוסיף ותעקוב אחר פרסום הנהלים. בעקבות העתירות, בדרישות לפרסום נהלים, יש לקוות כי כל משרדי הממשלה יוציאו לאור השמש את נוהליהם הפנימיים, בלי צורך בהליכים משפטיים נוספים."

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לדיור,זכויות אזרחיות,זכויות חברתיות,חופש המידע

סגור לתגובות.