האגודה: הקמת מאגר מידע ביומטרי – צעד מסוכן וחסר הצדקה

היום (3.8.08) אישרה הממשלה הצעת חוק להקמת מאגר מידע ביומטרי במשרד הפנים, שיכיל טביעות אצבע וזיהוי תווי פנים של אזרחי ותושבי ישראל. באגודה מזהירים: הקמת מאגר מידע כה רגיש היא צעד מסוכן וחסר הצדקה, שאין לו אח ורע במדינות דמוקרטיות מערביות

הממשלה אישרה הבוקר (3.8.08) את הצעת החוק של משרד הפנים והמשרד לביטחון פנים "תעודת זהות / מסמך נסיעה ומאגר מידע ביומטרי" להקמת מאגר מידע ביומטרי, אשר יכיל טביעות אצבע וזיהוי תווי פנים של אזרחי ותושבי ישראל. לטענת משרד הפנים, מאגר המידע נחוץ לצורך הנפקת דרכונים ותעודות זהות "חכמות"; באגודה לזכויות האזרח מזהירים, כי הקמת מאגר מידע כה רגיש היא צעד מסוכן, שאין לו אח ורע במערב.

ההצעה תועבר לאישור הכנסת ותעלה לקריאה ראשונה. אם יעבור החוק, יידרשו כל תושבי המדינה למסור טביעות אצבע במשרד הפנים.

מאגר מידע ביומטרי מכיל מידע רגיש ביותר. בשל כך, באף אחת מהדמוקרטיות המערביות, גם לא כאלו שהנהיגו תעודות זהות ביומטריות, לא קיים מאגר מידע מסוג זה. עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח מתריע, כי הסכנה הרבה הגלומה במאגר של נתונים ביומטריים, נובעת מכך, שבניגוד למידע מסוג אחר, אם מידע ביומטרי נופל לידיים זרות, עלול להיווצר נזק בלתי הפיך, שכן זהו מידע אישי שאינו ניתן לשינוי או החלפה: מרגע שמידע ביומטרי של אדם מסוים יגיע לידיו של עבריין, "זהותו" של אותו אדם תהא נתונה בידי העבריין לעולמי עד והוא יוכל לעשות בה שימוש ככל שיחפוץ.

גם נציגי משרד הפנים הודו, כי אין צורך במאגר מידע מסוג כזה על מנת להילחם בזיופים. מלבד האגודה לזכויות האזרח, התנגדו ליוזמה גם מומחים לפרטיות במשרד המשפטים, במועצה להגנת הפרטיות ובלשכת עורכי הדין.

פניית האגודה לזכויות האזרח לשר המשפטים נגד מאגר מידע ביומטרי במשרד הפנים, יולי 2007

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לפרטיות,המאגר הביומטרי,זכויות אזרחיות

סגור לתגובות.