ההסכם הקיבוצי בין ההסתדרות למעסיקים עלול לאפשר פגיעה בפרטיות העובדים

האגודה מביעה דאגה מההשלכות שעלולות להיות להסכם הקיבוצי שגיבשו ההסתדרות ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים. ההסכם מתיר למעסיקים מרחב תמרון גדול מדי, שעלול להיות מנוצל לרעה, ולהיות "אור ירוק" לפלישה לפרטיותם של העובדים

היום (25.6.08) ב- 17:30 צפוי להיחתם הסכם בין ההסתדרות למעסיקים, המיועד להסדיר את סוגיית החדירה לפרטיות העובדים באמצעות כניסה לתיבות האימייל שלהם. אם יצא צו הרחבה להסכם, הוא יקבל מעמד של חוק. הרקע להסכם הוא דיון שמתקיים בימים אלה בבת הדין לעבודה, בשני מקרים בהם מעביד חדר לתיבת הדואר האלקטרוני של עובדיו. האגודה לזכויות האזרח וקו לעובד הצטרפו לדיון במעמד של "ידיד בית המשפט".

עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח מביע חשש מההסכם. במיוחד מדאיגה ההסכמה, לפיה יוכל המעביד לעיין בתכתובות דואר אלקטרוני פרטיות של עובדים בהתאם ל"הסכמתם". "הניסיון מראה, כי עובד שירצה לשמור על מקום עבודתו עשוי 'להסכים' בלית ברירה לוותר על זכותו לפרטיות. מסיבה זו בדיוק, ההסכם צריך להגן על העובדים ולא להשאיר סוגיות כאלו פתוחות למו"מ בין העובד למעביד".

ההסכמה לפיה יוכל מעסיק יוכל לחדור לתיבת הדוא"ל של העובד בכל מקרה של חשש לפעילות בלתי חוקית, תמוהה אף הוא: בתי משפט כבר קבעו לא פעם, כי אם יש למעסיק חשד מבוסס לפעילות בלתי חוקית, עליו לפנות למשטרה ולא לעשות דין לעצמו. ההסכמה שהושגה מותירה בידי המעבידים מרחב תמרון רחב מדי, וזה מנוצל בסופו של דבר לרעה.

בכל מקרה, מתריע עו"ד פינצ'וק, אין מקום לחתום על צו הרחבה שייתן להסכם תוקף של חוק, בטרם יוכלו כל העובדים ? לרבות אלה שאינם חברי הסתדרות – להשתתף בדיון ציבורי ולהשפיע על תוכן ההסכם שיחול עליהם.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לפרטיות,זכויות אזרחיות,זכויות חברתיות,זכויות עובדים

סגור לתגובות.