ארגוני זכויות קוראים לח"כים לתמוך בחוק העדכון הקבוע של סל הבריאות

ארגוני זכויות אדם, ארגוני חולים וארגוני רופאים קוראים לחברי הכנסת לתמוך בחוק העדכון הקבוע של סל הבריאות, שיעלה לקריאה ראשונה ב-30.6.08

ארגוני זכויות אדם, ביניהם האגודה, ארגוני חולים וארגוני רופאים פנו לחברי הכנסת וקראו להם לתמוך בהצעת החוק לעדכון הקבוע של סל הבריאות. לקראת ההצבעה שתתקיים ביום שני, ה-30.6.2008, תתכנס מחר (24.6.08) שדולת הבריאות של הכנסת לדיון בהצעת החוק.

הארגונים מזהירים כי בשנים האחרונות, הולך ונשחק סל הבריאות. המציאות שהפכה מוכרת לכולנו, של עניים המתקשים לרכוש תרופות ושל עלות גבוהה של תרופות ושירותים רפואיים הכרחיים, מעוגנת בממצאים: בעשר השנים שבין 1996 ל- 2005, נשחקה עלות סל הבריאות בכ- 44% .

כתוצאה מכך, ההוצאה הפרטית על בריאות הולכת וגדלה: כיום, למעלה מ-30% מסך כל ההוצאה הלאומית לבריאות, והפערים החברתיים גדלים – 20% מהאוכלוסייה אינם מבוטחים בביטוח משלים, ולכן אינם נהנים מהתרופות שמכסה הביטוח. בשנה האחרונה, למעלה מ-20% מאוכלוסיית המדינה ו-18% מבין החולים הכרוניים דיווחו כי נמנעו מטיפול רפואי או מרכישת תרופה משום שלא יכלו לעמוד בתשלומים.

תהליך השחיקה ההדרגתית של סל התרופות הביא למציאות איומה, שבה מי שידו אינה משגת נידון לחיות בכאב ובסבל, ולעתים, משמעות העוני היא גזר דין מוות. גם מבקר המדינה עמד על כך בדוח האחרון שלו, כאשר הזהיר מפני הפגיעה המתמשכת בשירותי הבריאות.

עדכון קבוע לסל הבריאות, להכנסת תרופות וטכנולוגיות חדשות היקף של 2% מדי שנה, יגן על איכות שירותי הבריאות בישראל מפני פקידי האוצר. זהו הפיתרון שעליו ממליצים מומחים, כולל ועדת החקירה הפרלמנטרית שעסקה בנושא ופרופ' מנחם פיינרו, יו"ר ועדת סל הבריאות. ביום שני הבא, תהיה לח"כים אפשרות לעצור את הפגיעה בשוויון ובזכות לבריאות.

לפנייה במלואה >>>

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לבריאות,זכויות חברתיות

סגור לתגובות.