שיהוי בתיקון מערכת הביוב בשועפאט שבירושלים המזרחית

סתימה במערכת הביוב העירונית במחנה הפליטים שועפאט שבירושלים המזרחית גרמה להצפה חמורה ולזרימה אדירה של ביוב סביב המחנה. במשך כעשרה ימים נמנעה חברת הגיחון, תאגיד המים והביוב של ירושלים, לטפל בבעיה, למרות פניות חוזרות ונשנות של התושבים

להלן מכתב התלונה ששלחה האגודה למנהלי החברה ב-15.1.08.

בתמונות למטה: ביוב זורם במחנה הפליטים שועפאט בירושלים המזרחית, 14.1.08. צילום: ריטה יורקוביץ.

לכבוד
מר דוד קוכמייסטר
מנכ"ל
חברת הגיחון בע"מ

לכבוד
מר מיכה בלום
סמנכ"ל לביוב וניקוז
חברת הגיחון בע"מ

שלום רב,

הנדון: שיהוי בתיקון מערכת הביוב במ.פ. שועפאט – ראס חמיס

1. אנו מתכבדים להביא לידיעתכם את התנהלות חברת הגיחון בעניין תיקון סתימה חמורה במערכת הביוב של מ.פ. שועפאט ושכונת ראס חמיס, ולבקשכם כי תפעלו על מנת שבעתיד יערכו התיקונים במהירות רבה יותר וללא צורך בהתערבותנו.

2. בתחילת השבוע שעבר קיבלנו תלונות מתושבי ירושלים המזרחית על סתימה חמורה באזור הנדון. התושבים מסרו כי פנו למוקד חברת הגיחון מספר פעמים, אולם לא הצליחו לקבל שירות.

3. בעקבות זאת, פנינו למשרדיכם והתלוננו על התקלה. לאחר כיום, ביום שלישי שעבר, שב אלינו מיכה בלום, סמנכ"ל הגיחון, והבהיר כי אכן יש במקום תקלה חמורה של זרימה אדירה של ביוב משלושה מוקדים. הוא טען כי עובדי הקבלן של חברת הגיחון אינם יכולים להיכנס למקום לבצע את התיקונים כיוון שנזרקות עליהם אבנים, והדגיש את חשיבות הטיפול הדחוף בבעיה, כיוון שתושבי פסגת זאב סובלים אף הם מהמפגע התברואתי.

4. בדקנו את הדברים עם כמה מנציגי התושבים באזור ונאמר לנו כי לא היה כל ניסיון של עובדי הגיחון או מי מטעמה להגיע לתקן את התקלה. יחד עם זאת, נציגי התושבים סברו כי אין כל בעיה של זריקת אבנים וכי לא נשקפת סכנה למי שיגיע לתקן את הביוב.

5. העברנו את הדברים מיידית למיכה בלום ולגורמים אליו הוא הפנה אותנו: ישראל סיון, הממונה על אחזקת רשת הביוב בגיחון ולגיא ארליך מהמנהל הקהילתי של עוטף ירושלים. למרות טלפונים חוזרים ונשנים על בסיס יומיומי אליהם, תיקון התקלה לא יצא אל הדרך מסיבות שאינן ברורות לנו.

6. לאחר שביום ראשון השבוע שבנו ובדקנו מה קורה עם תיקון התקלה, נמסר לנו כי תיקון התקלה מותנה בכך כי נציג מטעמנו יגיע למקום ויערוב לביטחון העובדים של הקבלן המבצע. אף על פי שהדבר אינו מקובל עלינו, הואיל וחברת הגיחון מחויבת במתן שירות הולם, הוגן ושוויוני לכל הנזקקים לשירותיה בכל חלקי ירושלים והתניה שכזו מנוגדת לחובותיה, הסכמנו להגיע מיידית לשטח על מנת להביא לפתרון הבעיה מהר ככל האפשר. לבסוף, נקבע כי נצא לתיקון למחרת בשעה תשע בבוקר.

7. למרות שהדבר הצריך שינוי לוח הזמנים ותוכנית העבודה המקורית שלנו, הגענו אתמול בבוקר כמתוכנן יחד עם נציגי התושבים, ופגשנו במקום את עובדי הקבלן, בראשות איסלאם סנדוקה. העובדים, תושבי האזור, שמחו אומנם לפגוש בנו, אולם הביעו פליאה על הצורך לשלוח אותנו אל השטח. הם כמובן הכירו את נציגי התושבים, חלקם קרובי משפחה, והדגישו שכתושבי ירושלים המזרחית אין להם כל בעיה לערוך את התיקונים וכי אינם חוששים מזריקת אבנים באזור זה.

8. ירדנו עימם אל השטח כדי להתרשם מקרוב מהזרם האדיר של הביוב והם הבטיחו כי ידאגו לתיקונו באופן מיידי.

9. אנו מבקשים להביא את הדברים לידיעתכם על מנת שבפעם הבאה הדברים יטופלו באופן מהיר וראוי יותר, בלי שתידרש עזרתנו – שכפי שהוסבר – אינה באמת נזקקת. אנו סבורים כי כשחברת הגיחון מעוניינת למלא את חובותיה לתושבי ירושלים היא בהחלט יודעת לעשות כן, בלי למצוא תירוצים ובלי להלין על התושבים.

בכבוד רב,

טלי ניר, עו"ד

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לבריאות,זכויות חברתיות,זכויות תושבי ירושלים המזרחית,מים וביוב

סגור לתגובות.