פעילי מאהל ג'סי כהן יוכלו לשוב ולממש את זכות המחאה

אילוסטרציה. צילום: טל דהןאילוסטרציה. צילום: טל דהן

בדיון שהתקיים אמש (13.9.11) בבית משפט השלום בתל-אביב בערר שהגישה האגודה לזכויות האזרח בשם שניים ממקימי וממובילי מאהל המחאה בשכונת ג'סי כהן בחולון, על התנאים המגבילים בהם שוחררו, החליט השופט יובל גזית לקצר משמעותית את משך הרחקתם מהמאהל, והיום בשעה 16:00 הם יוכלו לשוב למקום.

דיון בתנאי השחרור של העורר השלישי התקיים אתמול בבוקר, לאחר שנעצר בגין הפרת תנאי השחרור. בית המשפט ביטל את הרחקתו מהעיר חולון וקבע שהוא ישוחרר בתנאי של הרחקה ממאהל המחאה בעיר ל-10 ימים בלבד (ולא 60 ימי הרחקה מחולון, כפי שדרשה המשטרה).

רקע: ביום רביעי האחרון (4.9.2011) קיבלו חברי מאהל המחאה בג'סי כהן צווי הריסה מינהליים מעיריית חולון לצריפי עץ ארעיים שהוקמו במאהל. תוך שלושה ימים הגיעו עובדי העירייה בליווי כוחות גדולים של משטרה ויס"מ למתחם ופירקו את הצריפים. בבוקר הפינוי הגיעו שוטרים לבית אמו של אחד העוררים, הוא נלקח משם כשהוא אזוק בידיו לתחנת המשטרה בבת-ים, שם נמסר לו שהוא חשוד בהקמת אוהל. הוא שוחרר עם צו הרחקה למשך 15 ימים ממתחם המאהל. שני העוררים הנוספים נעצרו גם הם במסגרת מבצע ההריסות של סוכות וצריפים במאהל שנמשך יומיים, בחשד לבנייה לא חוקית. אחד מהם שוחרר עם צו הרחקה ממתחם המאהל למשך 15 ימים, השני שנחשד גם בהפרת סדר, הובא לתחנת המשטרה כשהוא אזוק ושוחרר בתנאי שיורחק מתחום השיפוט של העיר חולון למשך 15 ימים.

רפאל מוסרי, אחד הפעילים במאהל ג'סי כהן שנעצר ושוחרר בתנאים מגבילים: "הסיבה היחידה לכך שהמשטרה עצרה והרחיקה אותי מהמאהל היא שהקמתי אוהל. אני ישן במסדרון בבית של אמא שלי והאוהל הזה שהקמתי הוא לא רק הדרך שלי למחות על המצוקה הקשה שלי – הוא היום גם משמש כבית היחיד שיש לי. אני מברך על החלטת בית המשפט שמאפשרת לי לשוב הביתה."

עו"ד נירה שלו מהאגודה לזכויות האזרח הביעה סיפוק מהחלטת בית המשפט. "המשטרה צריכה להפנים שהיא לא יכולה לעצור אנשים ולשחרר אותם בתנאים מגבילים שערורייתיים שלא תואמים כלל את סיבת מעצרם, ואשר פוגעים קשות בזכותם הבסיסית למחות ולהעלות את מצוקותיהם על סדר היום הציבורי."

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,חופש הביטוי,מחאת האוהלים 2011,מחאת האוהלים 2011

סגור לתגובות.