בג"ץ למדינה: לנמק מדוע לא יבוטל "נוהל הטיפול בעובדת זרה בהריון"

הארגונים קו לעובד, נעמת, האגודה לזכויות האזרח, מוקד הסיוע לעובדים זרים ורופאים לזכויות אדם תובעים לאפשר לעובדות זרות להשלים את תקופת עבודתן כחוק בישראל, מבלי שתיאלצנה לעזוב אותה עם ילדיהן, שנולדו במהלכה


מאת: כרמל איתן, דוברת נעמת

היום, יום א` 22.4.07, הוציא בג"ץ בהרכב השופטים בייניש, חיות ונאור צו על תנאי, המורה למדינה לנמק בתוך 90 יום מדוע לא יבוטל "נוהל הטיפול בעובדת זרה בהריון". הצו ניתן לבקשת קבוצת ארגונים חברתיים וארגוני זכויות אדם אשר עתרו לבג"ץ לפני למעלה משנה. על פי הנוהל שקבע משרד הפנים, מהגרת עבודה השוהה בישראל ברישיון ונמצאת בחודש השישי ואילך להריונה, יכולה לקבל אשרת תייר עד לשלושה חודשים לאחר מועד הלידה, ובהגיע הפעוט לגיל שלושה חודשים, נדרשת האם לעזוב את ישראל יחד עמו.

העותרים הביעו סיפוק מן העובדה כי למרות ניסיון המדינה לבקש דחייה על הסף של העתירה בשל היותה ציבורית בלבד, קיבל בג"ץ את טענתם כי ניתן לדון בעתירה גם ללא עותרת קונקרטית, לנוכח העובדה כי מדובר בנשים המשתייכות לקבוצה החלשה ביותר מחד, ובזכות הבסיסית להורות מאידך. עו"ד יובל לבנת מקו לעובד, המייצג את הארגונים, הוסיף עוד, כי נוכח הנוהל נשים רבות בוחרות, בלית ברירה, לעבור הפלה מלאכותית, על מנת שלא תגורשנה מישראל. ראשי הארגונים העותרים הביעו תקווה כי בג"ץ לא ייתן ידו להמשך הפעלת הנוהל, היוצר קונפליקט בלתי אפשרי: כריתת מטה לחמן של נשים אשר שילמו ממון רב כדי לעבוד בישראל, או הימנעות מהבאת ילד לעולם.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לחיי משפחה,הזכות לשוויון,זכויות אזרחיות,זכויות נשים,מהגרי עבודה

סגור לתגובות.