לידיעת הרוחצים בים: המותר והאסור לשוטרים לפי חוק המאבק בשכרות

לא שופכים את הזכויות שלנו

האגודה לזכויות האזרח פותחת את הקיץ בחלוקת דף מידע למתרחצים על אודות זכויותיהם לפי חוק המאבק בשכרות

בואו לחלק אתנו את דפי המידע בחופי הים ביום שישי הקרוב (24.6.11) – כל הפרטים כאן.

דף המידע נולד בעקבות הפרסום בחדשות ערוץ 2 כי המשטרה מפירה את החוק ונוטלת סמכויות לא לה בהחרמת משקאות חריפים בחוף הים ובהטלת קנסות על המתרחצים.

חשוב שהמשטרה, האחראית לאכיפת החוק, תנהג לפיו. אסור שהחופש שלנו וזכותנו לפרטיות ייפגעו משימוש לא ראוי בסמכות!

ב-2.6.2011 פנתה האגודה לזכויות האזרח למשטרת תל-אביב-יפו בניסיון להבין את מדיניות המשטרה ולהביע את הסתייגותה מהתנהלותה הפוגענית. במכתב כותבת עו"ד לילה מרגלית מהאגודה לזכויות האזרח כי "עיון בחוק מעלה, כי לא נקבע בו כל איסור על שתיית אלכוהול במקומות ציבוריים. כל אשר קובע החוק הוא, כי כאשר אדם שותה במקום ציבורי, וקיים "יסוד סביר להניח" כי השתייה "עלולה להביא להפרת הסדר הציבורי או לפגיעה בשלום הציבור או ביטחונו", שוטר רשאי לתפוס את המשקה ולהשמידו. הוראות נפרדות קובעות הסדר מיוחד ביחס לקטינים, וחזקה – לפיה לאחר השעה 21:00 ככלל יש להניח כי קיים חשש להפרת סדר".

עוד מוספיה עו"ד מרגלית כי "יש להבהיר לשוטרים שאין איסור כללי בחוק על שתיה במקומות ציבוריים, ולקבוע קריטריונים ברורים להפעלת הסמכות להשמיד משקאות; זאת, כדי להבטיח שייעשה בה שימוש רק באותם מקרים חריגים, בהם עולה באופן מובהק מהנסיבות, שעומדת להתרחש הפרה של הסדר. קריטריונים ברורים דרושים גם כדי למנוע אכיפה מפלה של ההסדר או "פרופיילינג" פסול על בסיס מראה חיצוני או השתייכות קבוצתית".

בקיצור, אם עברתם את גיל 18 והשעה עדיין לא 21:00, הסיבה היחידה שבגללה שוטרים יכולים לשפוך לכם משקה אלכוהולי היא אם הם מעריכים שאתם הולכים לפעול באלימות או להפר את שלום הציבור.

 

חושבים שהחוק מחמיר מידי ושהתנהלות המשטרה מסוכנת?

אנחנו פועלים בעניין!

 

ביום שישי הקרוב (24.6.11) בשעה 14:30 ניפגש בחוף הים וניידע את המתרחצים בנוגע לזכויותיהם לפי החוק. אם גם אתם רוצים לקחת חלק במאבק לשמירה על הפרטיות ועל החופש של כולנו צרו קשר עם אהוד – ehud@acri.org.il או היכנסו לדף הפייסבוק שלנו.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות אזרחיות,זכויות בהליך הפלילי,זכויות במגע עם המשטרה

סגור לתגובות.