תגובה בעניין הגבלות על הסדרת מעמדם של זרים בישראל ובעניין מעמד לילדים

האגודה ומוקד סיוע לעובדים זרים מברכים על כך שאושר פתרון למצוקתם של מקצת ילדי העובדים הזרים, אך מביעים אכזבה מכך שמרביתם יעמדו בפני סכנת גירוש; האגודה קוראת לממשלה להתנגד לקביעת הגבלות גורפות על הסדרת מעמדם של זרים בטרם קבעה ישראל מדיניות הגירה ברורה


מעמד לילדי עובדים זרים


תגובת האגודה לזכויות האזרח ומוקד סיוע לעובדים זרים, בעקבות קבלתה של הממשלה את הצעתו של שר הפנים בעניין מתן מעמד למקצת ילדי העובדים הזרים:

האגודה לזכויות האזרח ומוקד סיוע לעובדים זרים מברכים על כך, שאושר פתרון למצוקתם של מקצת ילדי העובדים הזרים ובני משפחותיהם ומביעים אכזבה מכך, שמרבית הילדים הזרים, אשר גדלו בארץ מגיל צעיר או אף נולדו בה, יעמדו בפני סכנה של גירוש מהארץ. חשוב לציין, כי בשיחות עם נציגי האגודה והמוקד התחייב לאחרונה שר הפנים, שלא לגרש מהארץ ילדים ובני משפחותיהם, אלא בחלוף 3 חודשים לפחות מיום קבלת ההחלטה.


הגבלות על הסדרת מעמדם של זרים בישראל


תגובת האגודה לזכויות האזרח להצעת שר הפנים המובאת היום בפני הממשלה, לקביעתן של הטלת הגבלות גורפות על הסדרת מעמדם של שוהים שלא כדין: ההצעה קשה, חריפה ופוגענית ביותר, ותפגע, אם תתקבל, בזרים החיים בקרבנו ובבני משפחותיהם הישראלים

האגודה לזכויות האזרח קוראת לראש הממשלה ולשרים להתנגד לקביעתן של הגבלות גורפות במתכונת המובאת על ידי שר הפנים בפני הממשלה היום, וזאת בטרם נבחנה מדיניות ההגירה של ישראל ובטרם נבחנו לעומקן הפגיעות החמורות, שעלולות להיגרם בעטיין של ההגבלות המוצעות. ההצעה המובאת על ידי שר הפנים היא ההצעה הקשה, החריפה והפוגענית ביותר בתחום ההגירה שהובאה בפני הממשלה מאז ההחלטה לאסור על מתן מעמד לפלסטינים בישראל בחודש מאי 2002.

הטלת הגבלות גורפות על הסדרת מעמדם של שוהים שלא כדין, רק משום היותם שוהים שלא כדין, מתעלמת ממורכבותן של נסיבות החיים ומן ההסדרים הקיימים כיום בישראל. קביעות גורפות שכאלה תפגענה פגיעה אנושה בזכויותיהם של רבים מאוד, ובהם אזרחים ותושבים ישראלים. בין היתר, לא תתאפשר הסדרת מעמדם של בני זוג של אזרחים ותושבים ישראלים, תוך התעלמות מן הזכות לחיי משפחה ומטובתם של ילדים; של הורים זרים לילדים ישראלים; של הורים מבוגרים לעולים חדשים; של תושבים בדואים, ילידי הנגב, אשר מעמדם בישראל לא הוסדר מעולם; של פליטים ושל מבקשי מקלט מדיני; של נשים קורבנות סחר; של חסרי אזרחות ושל מבקשי מעמד מטעמים הומניטריים; ועוד ועוד.

רפורמה קיצונית שכזו אסור לה שתתרחש בטרם קבעה לעצמה מדינת ישראל מדיניות הגירה ברורה ופומבית, הנותנת דעתה להיבטים הרבים והשונים של ההגירה לישראל, לחובותיה של המדינה ביחס לאזרחיה ולתושביה ולהתחייבויותיה הבינלאומיות. חשוב להדגיש: אין למדינת ישראל כיום מדיניות הגירה מוסדרת ביחס למי שאינם יהודים. מדיניות הסדרת מעמדם של מי שאינם יהודים בישראל משתנה חדשות לבקרים ומעוגנת בנהלים פנימיים של משרד הפנים, אשר רובם אינם מתפרסמים, ובמקרים רבים ללא קריטריונים כלל, אלא בהיוועצות בין פקידים ועל פי שיקול דעתם.

סדר הדברים מחייב, כי מדינת ישראל תגבש מדיניות הגירה, שתיתן דעתה לתופעות אלה, ובמסגרתה יקבעו קריטריונים פומביים לרכישת מעמד בישראל על ידי מי שאינם יהודים, וזאת קודם שיינקטו צעדים קיצוניים ופוגעניים, המגבילים את אפשרות רכישת המעמד.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אזרחות ותושבות,גזענות ואפליה,הזכות לשוויון,הכפרים הבלתי מוכרים,זכויות אזרחיות,זכויות המיעוט הערבי,ילדים ישראלים,מבקשי מקלט ופליטים,מהגרי עבודה

סגור לתגובות.