רק כ-300 ילדים עשויים לזכות במעמד חוקי בישראל

רק כ-300 ילדים של מהגרי עבודה עשויים לזכות במעמד חוקי בישראל בהתאם להצעתו של שר הפנים. יש חשש כי בשל הקריטריונים המוצעים ייוותרו מרבית הילדים ללא מעמד

האגודה לזכויות האזרח ומוקד סיוע לעובדים זרים מברכים על יוזמתו של שר הפנים להעניק מעמד בישראל לילדיהם של מהגרי עבודה. יחד עם זאת, הארגונים מביעים חשש, כי בשל הקריטריונים המוצעים ייוותרו מרבית הילדים ללא מעמד, בניגוד לנתונים המתפרסמים מפי השר. זאת בעיקר בשל שני תנאים מרכזיים:
1) התנאי לפיו רק ילדים, שנולדו בישראל, יקבלו בה מעמד.
2) התנאי לפיו יזכה במעמד רק מי, שהוריו נכנסו לארץ כדין.
על פי נתונים עדכניים של מסיל"ה (מרכז מידע וסיוע לקהילה הזרה של עיריית תל אביב), לומדים כיום בבתי הספר בתל אביב-יפו 537 תלמידים זרים, בכיתות א`-י"ב (הנתונים כוללים ילדי דיפלומטים, המהווים כ-10% ממספר זה). מכלל תלמידים אלה, רק כ- 200 הינם בני 10 ומעלה, גיל הסף לקבלת מעמד, וחלקם לא נולדו בישראל. בדיקות חוזרות ונשנות, שנערכו על ידי משרד החינוך ומרכז המחקר והמידע של הכנסת, העלו כי כשני שלישים מכלל הזרים במערכת החינוך לומדים באזור תל אביב. יוצא מכך, כי לכל היותר כ-300 ילדים בלבד יזכו למעמד בהתאם להצעתו של השר פינס, וזאת עוד לפני שנבדקו אופן כניסת הוריהם לישראל ויכולתם להוכיח את חוקיותו. זאת בניגוד ברור להערכתו של השר, שפורסמה בכלי התקשורת, על פיה כ-2,500 ילדים צפויים לקבל מעמד בישראל.

האגודה לזכויות האזרח ומוקד סיוע לעובדים זרים העבירו לשר בימים האחרונים את הסתייגויותיהם מההסדר המוצע, ונציגות הארגונים נפגשות ברגעים אלה עם ראש מינהל האוכלוסין, ששי קציר, לשם דיון בהסתייגויות אלה.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: אזרחות ותושבות,זכויות אזרחיות,ילדים ישראלים,מהגרי עבודה

סגור לתגובות.