חוק הטרור ינציח פרקטיקות של מעצרים מינהליים ושימוש בחומר חסוי

public domain via WikiCommonspublic domain via WikiCommons

היום (27.3.11) צפויה ועדת השרים לענייני חקיקה לאשר את הצעת חוק הטרור החדשה, המקנה למשטרה ולרשויות הביטחון סמכויות נרחבות, חלקן דרקוניות. באגודה לזכויות האזרח חוששים כי החוק יאפשר שלילת זכויות אדם בסיסיות ללא הליך הוגן.

לדברי עו"ד לילה מרגלית, ראש תחום זכויות בפלילים באגודה לזכויות האזרח, "הצעת חוק הטרור מאיימת להנציח פרקטיקות בעייתיות המעוגנות כיום בחקיקת החירום ובחקיקה המנדטורית, בין השאר – הסמכות לעצור אזרחים ותושבים בישראל במעצר מינהלי שאינו מוגבל בזמן, ללא משפט ומבלי לגלות לחשוד את מהות החשדות והראיות נגדו, וכן חקירת חשודים ללא ערובות בסיסיות למניעת עינויים ועיוותי דין."

עו"ד מרגלית מוסיפה: "ראוי להקנות לרשויות הביטחון כלים אפקטיביים להתמודדות עם מעשי טרור, אך יש לעשות זאת תוך שמירה על הכללים הבסיסיים של הליך הוגן. החוק עלול לאפשר את המשך המצב הנוכחי שבו קיים חשש כי אנשים חפים מפשע שאין להם קשר לטרור יושבים במעצר לתקופות ממושכות, מבלי שלהם או לעורכי הדין שלהם יש אפשרות להבין במה הם חשודים או מה הראיות נגדם."

האגודה לזכויות האזרח פרסמה נייר עמדה מקיף על החוק בגרסתו הקודמת ביולי 2010. נייר מעודכן, הנוגע לשינויים שהוכנסו מאז לחוק, יפורסם באתר האגודה בזמן הקרוב.

 

עוד על הצעת החוק

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות להליך הוגן,זכויות אזרחיות

סגור לתגובות.