חופש הביטוי במערכת החינוך – צעדים נגד מנהל שהזמין נציג של הקרן החדשה

אילוסטרציה

היום (13.5.2018) פנינו למנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך בעקבות צעדים שננקטו נגד מנהל בית הספר סביון-גני יהודה בשל דיון שקיימו תלמידיו בהשתתפות נציג של הקרן החדשה לישראל. על פי הפרסומים, שלא הוכחשו, המנהל ננזף, והובהר לו שהזמנת הקרן החדשה לבית הספר "מאוד בעייתית" כיוון שמדובר ב"ארגון שנוי במחלוקת", ששר החינוך ביטא עמדות נחרצות נגד כניסתו לבתי הספר.

בפנייה עמד עו"ד אבנר פינצ'וק, מנהל היחידה לזכויות אזרחיות ופוליטיות באגודה, על הטענות החמורות וחסרות השחר שהועלו בקשר לקרן החדשה, ושמהדהדות את ההסתה המסוכנת שמתנהלת נגד הקרן החדשה ונגד ארגונים נוספים בחברה האזרחית, בניצוחם של נבחרי ציבור. הוא הפנה את המפקחת לדבריו של היועץ המשפטי לממשלה בדבר החשיבות של ארגוני החברה האזרחית, ושל השיח בינם לבין רשויות המדינה.

על רקע זה, כתב עו"ד פינצ'וק, אין הצדקה ואין בסיס חוקי להודעות שפרסם משרד החינוך ולצעדים שננקטו נגד מנהל בית הספר. עוד מציין עו"ד פינצ'וק כי פעולות מעין אלה משרות אווירה של פחד והשתקה במערכת החינוך. חינוך לזכויות אדם, לערכים דמוקרטים ולחשיבה ביקורתית – המטרות שעוגנו בחוק חינוך ממלכתי – לא ייכון במערכת שמטילה הגבלות חסרות הצדקה על הבעת דעה וביקורת, ואין לצפות שהתלמידים יספגו ויפנימו ערכים אלה כל עוד מורותיהם ומוריהם מושתקים וננזפים, חרדים למשרתם ולפרנסתם וחוששים לפתוח את פיהם.

פניית האגודה לזכויות האזרח למנהלת מחוז מרכז במשרד החינוך, 13.5.2018

 

קישורים:

אור קשתי, מנהל בית ספר ננזף על הזמנת נציג של הקרן החדשה להרצאה: "היית צריך להבין שבנט נגדם", הארץ, 10.5.2018

הדר כהן  סערה – הקרן החדשה בבית ספר בסביון, news אונו , 3.5.2018

מנדלבליט לבנט: ביטול הכנס המשותף עם האגודה – פסול, 12.12.2017

היועמ"ש – לאפשר לעובדי מדינה להשתתף באירועים של ארגוני זכויות אדם, 28.9.2017

אבנר פינצ'וק, הנפגעים העיקריים מהאובססיה של בנט נגד "שוברים שתיקה" הם התלמידים, מעריב, 28.12.2016

אין סיבה שלא להזמין את שוברים שתיקה לבתי הספר, 22.12.2016

 

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: חופש הביטוי

סגור לתגובות.